آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

تظاهرات هزاران نفر در ایروان در اعتراض به نحوه مذاکره با باکو

رسانه‌ها از تجمع هزاران نفر از مخالفان دولت حاکم ارمنستان و اعتراض به هرگونه امتیاز به جمهوری آذربایجان بابت قره باغ خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هزاران تن از مخالفان دولت حاکم در ارمنستان روز یکشنبه در «ایروان» پایتخت ارمنستان تظاهرات کردند تا به دولت در مورد امتیاز دادن به  جمهوری آذربایجان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی هشدار دهند.

به گزارش وبگاه «العربیه» احزاب مخالف «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را متهم کرده‌اند که قصد دارد تمام قره باغ را به  جمهوری آذربایجان واگذار کند.

روز یکشنبه، هزاران تن از هواداران اپوزیسیون در مرکز شهر «ایروان» تجمع کردند و خواستار استعفای پاشینیان شدند. مردم همچینی تابلوهایی در مخالفت با جمهوری آذربایجان در دست  داشتند.

«ایشخان ساگاتلیان» نایب رئیس مجلس و رهبر اپوزیسیون گفت: «هر گونه وضعیت سیاسی قره باغ در آذربایجان برای ما غیرقابل قبول است. پاشینیان به اعتماد مردم خیانت کرده و باید برود.»

رسانه‌های ارمنستانی نیز از تجمع مردم در میدان‌های معروف ایروان از جمله «میدان فرانسه» در مخالفت با دولت پاشینیان و امتیاز دادن او حین مذاکره با باکو خبر دادند.

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذر بایجان جمعه گذشته  با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می‌کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا