آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

تشدید نفرت پراکنی بین باکو و ایروان با تولید فیلم فریاد 2 از سوی جمهوری آذربایجان

نفرت پراکنی و دشمنی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در عرصه فیلم و سریال تشدید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «آخار»، شاهین نصیر اف، بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «فریاد 2» تولید جمهوری آذربایجان که نقش یک ارمنی ساکن در باکو در سال های 1987 و 1988 را بازی می کند، گفت : « تولید این فیلم تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. بی تردید که این فیلم ضربه روانی دیگری به ارامنه خواهد بود. در این فیلم، برای نشان دادن مرض ها و تکبّر و خصلت این ملت که خود را نژاد عالی می دانند و همه چیز را می خواهند به نام خود بزنند، تلاش کرده ایم.»

این هنرپیشنه معروف جمهوری آذربایجان در پاسخ به این سوال که با بازی در نقش ارمنی در فیلم «فریاد 2» تنفر مردم جمهوری آذربایجان را متوجه خود خواهید کرد، گفت: « راستش، در این باره فکر نمی کنم. تو کارت را حرفه ای انجام بده، هرچه بادا باد! حتی اگر نفرت بیننده را حاصل کنم، معلوم است که ماموریت اجرا شده است. در هر صورت، سطح فکری تماشاگر امروزی می تواند فرق میان نقش و هویت واقعی هنرپیشه را تشخیص دهد. به همین علت، انتظار نفرت عمومی را ندارم. »

شاهین نصیر اف افزود: « این ویژگی ملت ماست که می گویند «فلان کس تاکنون با بازی در نقش های مثبت، در چشم مردم ارتقاء یافته بود و نباید فلان نقش منفی را می پذیرفت». در میان مردم این قبیل نظرها را خیلی می شنوم. اما، چرا هنرپیشه نقش منفی بازی نکند؟ هنرپیشه باید از عهده نقش های منفی هم برآید.»

این هنرپیشه مشهور جمهوری آذربایجان اظهار امیدواری کرد که فیلم سینمایی «فریاد 2» ، از فیلم «فریاد» تولید سال 1993 برای بیان ظلم هایی که به مردم جمهوری آذربایجان در جنگ اول قره باغ ( 1988 تا 1994) شده بود، موثرتر و موفق تر باشد و مورد پسند الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان واقع شود!

گفتنی است، فیلم «فریاد 2» به سفارش وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان و توسط استودیو «آذربایجان فیلم» و با نویسندگی و کارگردانی واقف مصطفی اف در حال تولید است.

پیش تر نیز منابع ترکیه ای از برنامه ریزی ترک ها برای ساخت فیلم و سریال ترکیه ای با استفاده از هنرپیشه های جمهوری آذربایجان درباره پیروزی در جنگ دوم قره باغ خبر داده بودند.

با ورود ترکیه و رژیم صهیونیستی به جنگ دوم قره باغ، نفرت پراکنی و خصومت میان آذربایجانی ها و ارامنه بطور تصاعدی در یک سال اخیر افزایش یافته است.

همچنین با دادن نقش به ارتش و سازمان امنیت پاکستان در جنگ دوم قره باغ و همچنین حضور عناصری از وهابی ها و تکفیری های مزدور سازمان های امنیتی و نظامی ترکیه در قره باغ، احتمال بروز پیچیدگی ها و وضعیت های بغرنج در مسائل قومی و مذهبی در قفقاز، ناظران و اندیشمندان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را نگران کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا