آذربایجاناخبارعمومی

تشدید محدودیت ها و قرنطینه کرونایی در جمهوری آذربایجان

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید- ۱۹ روز پنجشنبه اعلام کرد که با توجه به افزایش شمار بیمارانی کرونا، محدودیت ها تشدید و قرنطینه‌ها تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذبایجان قرنطینه در این کشور تا ۲۸ دسامبر ( ۸ دی ماه ) تمدید شده و برخی محدودیت های سخت قرنطینه اعمال می شود از جمله استفاده از ماسک در فضای باز و بسته  اجباری شده و متخلفان تا ۱۰۰ منات ( ۶۰ دلار ) جریمه می شوند.

همچنین شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل هفته به غیر از فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه ها همه واحدهای تجاری و خدماتی تعطیل و  فعالیت وسایل نقلیه عمومی متوقف می شود.

در حال حاضر در قالب محدودیت‌ها و قرنطینه، مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل شده و در همه نهاد های دولتی  فقط ۳۰ درصد از کارکنان بصورت حضوری کار می کنند و بقیه کارکنان فعالیت خود را آنلاین ادامه دهند.

همچنین  ورود و خروج از برخی شهرها و شهرستان‌های جمهوری آذربایجان منع شده است و در شرایط کنونی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا