آذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبی

محکومیت سه تن از شهروندان عضو گروه تروریستی جمهوری آذربایجان به حبس طولانی مدت

دادگاه جرایم سنگین  باکو روز سه شنبه سه تن از شهروندان جمهوری آذربایجان را به اتهام  تامین مالی تروریسم به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بر اساس پرونده قضایی، القار آقایف، ساحل ابراهیم اف و  نامیگ محمداف، سه شهروند جمهوری آذربایجان به جرم حواله کردن 500 هزار دلار برای تروریست های فعال در سوریه متهم  شناخته شدند.

بر اساس حکم دادگاه،  آقایف و ابراهیم اف هر یک به 12 سال و محمداف نیز به 11  سال زندان محکوم شدند.

طبق پرونده قضایی، سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان منبع تامین مالی محرمانه تروریست های فعال در خارج از کشور را شناسایی کرده و در جریان بازرسی های انجام گرفته مشخص شد، آقایف، ابراهیم اف و محمداف و چند تن دیگر از ماه اکتبر  سال 2017 میلادی جهت تامین مالی تروریست های فعال در سوریه  اقدام  کردند.

این افراد با عناصر تروریستی در کشور های مختلف و نیز نزدیکان  تروریستهای مقیم سوئد، روسیه،  نروژ، فنلاند، آلمان  و دیگر کشورها  ارتباط برقرار کرده و وجه ارسال شده توسط آنها را دریافت و سپس از طریق بانک های مختلف به ترکیه و این کشور نیز به سوریه برای تروریست ها حواله کردند.

گروه تروریستی، تکفیری داعش در ادامه پیشروی های خود در سال 2014 میلادی، برای دست به دست شدن با تشکیلات و پایگاه اجتماعی خود در قفقاز، تلاش زیادی کرد خود را به جمهوری آذربایجان برساند، از همین رو در نقشه اصلی که در همین سال منتشر کرد، پرچم خود را بر نقشه جمهوری آذربایجان به عنوان یک هدف اصلی ثبت کرد.

این گروه تروریستی در طول سال های گذشته موفق شد در چارچوب تشکیلات خود در قفقاز  اتباع جمهوری آذربایجان را نیز جذب خود کند که تعداد زیادی از آنها در جنگ های سوریه و عراق کشته شده و اجسادشان تحویل دولت جمهوری آذربایجان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا