آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

ترکیه رزمایش هوایی چند ملیتی با نظارت ناتو برگزار کرد

منابع رسانه‌ ای از برگزاری رزمایش هوایی چند ملیتی ترکیه با حضور جت‌های تایفون انگلیس و ناظرانی از ناتو در پایگاه سوم هوایی ترکیه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شماری از جنگنده‌های «تایفون» نیروی هوایی انگلیس برای برگزاری یک رزمایش چند ملیتی در ترکیه مستقر هستند.

وبگاه «فورسزنت» روز یکشنبه در این زمینه نوشت که جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس در کنار جنگنده‌های «اف-۱۶» نیروهای هوایی ترکیه، پاکستان و اردن و جت‌های «سوخو-۲۵» نیروی هوایی جمهوری آذربایجان و همچنین پهپادهای ترکیه در این رزمایش حضور دارند.

این رزمایش که «عقاب آناتولی» نام دارد برای آزمایش توانایی‌های خلبان در نظر گرفته شده و در پایگاه سوم هوایی ترکیه در «قونیه» در حال برگزاری است.

در این تمرین تایفون‌های انگلیس در چندین سناریو جنگی واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و عملیات هوایی را علیه هواپیماهای دشمن فرضی انجام می‌دهند. تیمی از مقر فرماندهی ناتو نیز ناظر این رزمایش است.

به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری از این رزمایش از جمله شمار نفرات و جنگنده‌های شرکت کننده اعلام نشده است.

این در حالی است که سخنگوی کرملین به تازگی در این باره گفت که این موضوع با رئیس جمهور ترکیه مورد بحث قرار نگرفته است. مسکو هر رزمایشی را با دقت بسیار دنبال می‌کند. ترکیه یکی از اعضای ناتو است و روسیه به این مسئله واقف است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اظهار داشت: «بارها گفته‌ ایم ناتو ابزاری برای مقابله است نه پیمانی که صلح را تضمین کند. گسترش ناتو به امنیت بیشتر اروپا منجر نخواهد شد.»

ترکیه که در سال‌های اخیر به شدت در حال افزایش توان نظامی خود است بعد از جنگ دوم قره باغ باکو و ارمنستان و درگیری روسیه با اوکراین بر شدت تمرین‌های نظامی خود افزوده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا