آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

تحریک الهام علی اف توسط صهیونیست ها

آریه گؤت مستشار صهیونیستی، از اینکه رییس جمهوری آذربایجان با عکس گرفتن با پهپاد اسراییلی هاروپ و ناز کردن این پهپاد، به ایران جسارت کرد، ابراز خرسندی فراوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آریه گؤت در گفتگو با کانال “لاف تی وی” جمهوری آذربایجان درباره این حرکت کودکانه الهام علی اف گفت: «از اقدام الهام علی اف در عکس گرفتن با هاروپ خیلی خوشحال شدم. پیام این حرکت این بود که شما هرچه می خواهید بگویید، ما با اسرائیل مناسبات را برقرار کرده ایم و ادامه خواهیم داد!»
گؤت گفت: «من نمی توانم درباره مسایل نظامی حرف بزنم. چون اجازه ندارم. اما در باره مناسبات سیاسی می توانم بگویم که این مناسبات ادامه خواهد یافت و سفارت جمهوری آذربایجان در اسراییل گشوده خواهد شد.»
این مستشار صهیونیستی، جمهوری آذربایجان را بدون حضور نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ قره باغ عاجز و ناتوان معرفی کرد و گفت: «اگر روابط با اسراییل نبود، جنگ دوم قره باغ برای جمهوری آذربایجان خیلی دشوار می شد. اگر این جنگ از یک طرف، پیروزی افسران جمهوری آذربایجان بود، از طرف دیگر این جنگ پیروزی فناوری اسراییل بود. این را رییس جمهوری آذربایجان هم آشکارا بیان می کند.»
آریه گؤت در این مصاحبه، تمامی ادعاهای ضدایرانی خود را به خبرسازی های دروغین از جمله “حضور سربازان ایرانی در زنگیلان و ممانعت از پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان”،” ارسال تسلیحات ایران به ارمنستان” و نیز تعریف و تمجیدهای ریاکارانه از الهام علی اف متکی کرد و گفت: «ما می فهمیم که رییس جمهوری آذربایجان همه چیز را می فهمد و در ژئوپلتیک قفقاز چطور خوب فعالیت کرده است. ما نباید به رییس جمهوری آذربایجان درس بدهیم. او خوب فهمید که وضعیت وخیم است، اما در حد بروز جنگ نیست!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا