آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی پاشینیان

نخست‌ وزیر ارمنستان پیام‌های تبریکی را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ایران ارسال کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پیام‌های جداگانه‌ ای، چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وی در پیام خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نوشت: روابط گرم و دوستانه ارمنستان و ایران با ریشه چند صد ساله، سنت و تاریخ غنی اهمیت ویژه‌ای برای دو کشور دارند.

نخست وزیر ارمنستان در این پیام عنوان کرد: بیش از ۳ دهه از ایجاد روابط دیپلماتیک بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد که در جریان آن شاهد همکاری دو جانبه قوی و استوار بودیم.

در این پیام همچنین آمده است: مطمئن هستم که روابط دوستانه ارمنستان- ایران که در فضای احترام و اعتماد متقابل شکل گرفته، دستاورهای مهم تری را در آینده برای منافع مردم دو کشور رقم خواهد زد.

پاشینیان در پیام خود به سید ابراهیم رئیسی نیز نوشت: روابط تزلزل ناپذیر ارمنستان و ایران مبتنی بر تاریخ چند صد ساله و احترام متقابل برای ارمنستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نخست وزیر ارمنستان در پیام به رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: من اطمینان دارم با تلاش‌های مشترک خواهیم توانست همکاری بین‌ دولتی را به سطح جدیدی برسانیم که برنامه کاری چندبخشی آن گسترش بیشتر رفاه دو ملت دوست و امنیت کشورهایمان را به همراه خواهد داشت.

در این پیام همچنین آمده است: با اهمیت زیادی به دیدگاه‌های خود در برقراری و تقویت صلح و ثبات منطقه‌ ای، بر دعوت رسمی خود در جریان سفر سال گذشته به تهران از شما برای سفر به ارمنستان تاکید می‌کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا