آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقفقاز جنوبی

تاکید مقام ناتو بر روابط خوب این ائتلاف با باکو و ایروان

«خاویر کلمینا» نماینده ویژه دبیرکل ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی، از جمهوری آذربایجان و ارمنستان به عنوان شرکای ارزشمند ناتو نام برد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در شرایطی که تنش‌ها در منطقه قفقاز همچنان خبرساز است، مقام ناتو بر روابط خوب این ائتلاف با باکو و ایروان تاکید کرد.

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، امروز گزارشی درباره سفر اخیر «خاویر کلمینا» نماینده ویژه ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی به باکو منتشر کرد.

طبق این گزارش، نماینده ناتو با اشاره به سفر خاویر کلمینا که دستیار دبیرکل در امور سیاسی و سیاستگذاری امنیتی را نیز برعهده دارد اعلام کرد که این ائتلاف نظامی غربی منتظر ادامه گفت‌‌و‌گوهای سیاسی در سطح بالا و همکاری عملی گسترده با جمهوری آذربایجان است.

به گفته نماینده ناتو، خاویر کلمینا در جریان سفر اخیر خود، با تعدادی از مقام‌های جمهوری آذربایجان دیدار و درباره همکاری ناتو و جمهوری آذربایجان گفت‌و‌گو کرد.

در بیانیه ناتو درباره سفر نماینده ویژه این ائتلاف غربی به جمهوری آذربایجان به تنش‌ های این کشور با ارمنستان نیز اشاره شده است.

طبق این بیانیه، «ارمنستان و جمهوری آذربایجان هر دو شرکای ارزشمند ناتو هستند. ما از طرفین می‌خواهیم از اقداماتی که می‌تواند منجر به از سرگیری خشونت شود، اجتناب کنند. مسائل حل نشده باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود».

در بیانیه ناتو همچنین تصریح شد: «ما از اینکه گفت‌و‌گو در روند گروه مینسک و خارج از این چارچوب در حال انجام است، استقبال می‌کنیم. امیدواریم شاهد گام‌هایی در جهت عادی سازی روابط دو کشور باشیم».

سفر نماینده ویژه ناتو به باکو در شرایطی انجام شده که الهام علی اف رئیس‌ جمهور آذربایجان اواخر آذرماه سال جاری به بروکسل سفر و با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دیدار کرده بود.

الهام علی اف در سفر خود به بروکسل با دبیرکل ناتو درباره روابط دو جانبه و همچنین تنش‌ها با ارمنستان رایزنی کرده بود.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا