آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

تاکید مسکو بر ادامه نشست های دو جانبه میان مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان

سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: نشست میان نمایندگان آذربایجان و ارمنستان در مورد حل و فصل مساله قره‌باغ باید آمادگی لازم را برای تضمین ثمربخشی و دوام آن داشته باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وِستنیک قفقاز، سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه با استقبال از جلسات میان رهبران ارمنستان و آذربایجان ابراز تمایل کرد تا این جلسات ادامه یابد و افزود: هر سه  رییس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال کار بر روی این موضوع هستند.

کاراسین در دیدار از ایروان، تأکید کرد که جلسات جدیدی از جمله میان سران دولت و رؤسای ماموران دیپلماتیکی دو کشور برگزار خواهد شد.

معاون رییس بخش دیپلماتیک روسیه گفت: به منظور تضمین کارآیی جلسات، آنها باید آمادگی خوب داشته باشند.

او همچنین بر روی ایجاد یک وضعیت بین‌المللی قابل پیش بینی در مورد مساله قره باغ کوهستانی تمرکز داشت.

معاون رییس بخش دیپلماتیک روسیه گفت: ما با خرسندی می‌گوییم که این آرامش اخیر، پیش بینی نسبی از وضعیت به ما ارائه می‌دهد. این کار را باید ادامه داد و در این راستا جامعه بین‌المللی بایستی هماهنگی داشته باشند.

به گفته وی، همۀ کشورهای عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، موافق هستند که سناریوی نیروهای نظامی برای حل مساله قره‌باغ باید حذف شوند.

دیپلمات روسی تاکید کرد که مذاکرات باید با احترام ادامه یابد.

کاراسین در مورد اینکه آیا می‌توان انتظار داشت که مساله قره‌باغ در سال جاری حل شود، اشاره کرد که این سوال بسیار دشواری است.

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: همه می‌خواهند پیشرفت حاصل از حل این مشکل را در اسرع وقت ببینند، اما ما باید واقع بین باشیم و بر عقل سلیم و مذاکراتی که عمدتا میان رهبران ارمنستان و آذربایجان بوده و با کمک جامعه بین المللی، و قبل از همه به کمک روسای سه‌گانه مشترک مینسک برگزار می‌شود، تکیه کنیم.

گریگوری کاراسین در مصاحبه با خبرنگار «وستنیک قفقاز» ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در مورد حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی در سال ۲۰۱۹ پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

او گفت: مساله قره باغ کوهستانی هنوز حل نشده است، اما سه رییس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا – روسیه، ایالات متحده و فرانسه – برای همکاری با یکدیگر برای ایجاد شرایط و جو لازم برای حل این مشکل بسیار سخت کار می‌کنند. امیدوارم، در سال ۲۰۱۹ پیشرفت‌های جدید و مثبتی در مورد مسائل مربوط به منازعات در قفقاز داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا