آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید مسئول هسته بین المللی بسیج دانشجویی استان زنجان بر پایداری قرابت‌های فرهنگی ایران با جمهوری آذربایجان

مسئول هسته بین الملی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: قرابت‌های فرهنگی ملت ایران وجمهوری آذربایجان سالیان سال است که پایدار است و این دو ملت در روابط‌ فرهنگی و اجتماعی مختلف کنار هم بوده‌ اند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، امیر حسین محمدی، مسئول هسته بین الملی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان، با اشاره به اتفاقی که در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران افتاد، اظهار داشت: قرابت‌های فرهنگی ملت ایران و جمهوری آذربایجان سالیان سال است که پایدار است و این دو ملت در روابط‌ فرهنگی و اجتماعی مختلف کنار هم بوده‌اند. به ویژه روابط نزدیک این دو ملت در شهرهای آذری زبان کشورمان خیلی مشهود است.

مسئول هسته بین الملی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه اتفاق مربوط به سفارت آذربایجان در تهران به سرعت توسط نهاد‌های ذی‌ربط کشورمان مدیریت شد، گفت: همان طوری که اعلام شد این اتفاق یک حادثه شخصی بود اما شیطنت‌های برخی رسانه‌های داخلی این کشور و رسانه‌های منتسب به جمهوری آذربایجان از یک سو و سوء استفاده دشمنان از این شیطنت‌ها از سوی دیگر باعث شد که در ساعات اولیه این حادثه مقامات این کشور یک سری موضع‌گیری‌های علیه کشورمان داشته باشند که این در شان یک دولت رسمی نیست.

محمدی در ادامه به ارتباطات دانشجویی این دو کشور اشاره کرد و افزود: روابط مختلفی که بین این دو کشور وجود دارد نشان دهنده این است که ملت ایران با ملت شعیه و مسلمان آذربایجان هیچ گونه مشکلی ندارند و این جنگ رسانه‌ای نباید باعث تضعیف روابط مستحکم و برادرانه بین دو کشور شود.

وی با تاکید بر ضرورت روایتگری اول توسط رسانه‌های داخلی در موضوعات مختلف، گفت: ما تا حدودی شاهد این رشد هستیم و در مسئله اخیری که در سفارت جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد مسوولان با حضور در تریبون‌های مختلف به ارایه توضیحات پرداختند و مشخص شد که کاملا یک خصومت شخصی بود.

مسئول هسته بین الملی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان به ادعای رییس جمهور آذربایجان مبنی بر تروریستی بودن حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: رییس جمهور آذربایجان تحت تاثیر تحلیل‌های دشمنان قرار گرفته بود و بر طبق تحلیل‌های نادرست این ادعا را کرد در حالی مصاحبه شخص ضارب و مسوولان ما در همان ساعات اولیه این موضوع را رد کرد.

وی ادامه داد: نباید این اتفاق فضای ارتباطی دوستانه بین ملت آذربایجان و ملت ایران را تضعیف کند، چون دست‌های پشت پرده از لابی‌های صهیونیستی در جمهوری آذربایحان، به دنبال خدشه‌دار کردن این روابط هستند چرا که ما به شکل جدی شاهد حضور لابی صهیونیستی در این کشور هستیم.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: قرارگاه بین الملی بسیج دانشجویی ارتباطی با بدنه دانشجوی جمهوری آذربایجان دارد و موضع‌گیری‌های که این قرارگاه داشته بدین شکل است که در رفتارها و حسن همجواری‌ها به دنبال این نیستیم که خدشه‌ای به ارتباطات این دو کشور وارد بشود چرا که ما روابط بسیار جدی و طولانی داریم و تا حد توان به عنوان یک مرکز فرهنگی تشیع در ایران تلاش می‌کنیم معارف اسلام و انقلاب را در جمهوری آذربایجان بیش از پیش نشر داده تا این ارتباطات نسبت به قبل گسترده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا