آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

تاکید روسیه بر حل و فصل وضعیت کریدور لاچین بر اساس بیانیه سه‌ جانبه

دولت روسیه اعلام کرد که وضعیت پیرامون کریدور لاچین باید بر اساس بیانیه سه‌جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان حل‌ و فصل شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ایوان نچایف» معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری اظهار داشت: «وضعیت پیرامون کریدور لاچین که قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند، باید بر اساس بند 6 بیانیه سه‌ جانبه 10 نوامبر 2020 حل‌ و فصل شود.»

وی از طرفین خواست در رابطه با تشدید اوضاع در قره‌باغ، خویشتنداری کرده و رژیم آتش‌بس را رعایت کنند و تأکید کرد: «ما بار دیگر بر اهمیت حل‌ و فصل همه مسائل مطابق با اظهارات رهبران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در تاریخ 10 نوامبر 2020، 11 ژانویه و 26 نوامبر 2021 تأکید می‌کنیم. این امر در مورد کریدور لاچین نیز صدق می‌کند. وضعیت پیرامون آن باید طبق بند 6 بیانیه سه‌ جانبه 10 نوامبر 2020 حل‌ و فصل شود. در آن بیانیه، طبق توافق طرفین، طرح ساخت مسیر جدید در امتداد لاچین در 3 سال آینده مشخص شده است.»

نچایف گفت: «این کریدور برای اطمینان از ارتباط بین قره‌باغ و ارمنستان ایجاد خواهد شد و بعدا نیروهای حافظ صلح روسیه برای محافظت از این مسیر در آنجا مستقر می شوند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «به موازات گفتگوهای فشرده سیاسی، نیروهای حافظ صلح روسیه فعالانه در حال کار و تلاش‌های لازم برای تثبیت وضعیت در قره‌باغ هستند. بنابراین انتقادات علیه نیروهای حافظ صلح بی‌اساس است.»

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا