آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیگرجستان

تاکید ایران و گرجستان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای توسعه مناسبات/ تصویر

رایزن فرهنگی ایران در تفلیس: بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی و آموزش عالی در توسعه مناسبات دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،‌ دهمین کنفرانس علمی بین‌المللی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه بین‌المللی قفقاز گرجستان با هدف معرفی و ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و پژوهشگران با سخنرانی کاخابر کوردزایا، رئیس دانشگاه بین‌المللی قفقاز و احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس به صورت مجازی برگزار شد.

کوردزایا در سخنانی، اظهار داشت: «دهمین کنفرانس بین‌المللی دانشجویی فرصتی است تا دستاوردهای پژوهشی دانشجویان برای اساتید و پژوهشگران عرضه شود.»

رئیس دانشگاه بین‌المللی قفقاز گفت: «امیدواریم این کنفرانس ارتباط میان اساتید و دانشجویان داخلی و خارجی را مستحکم تر از قبل کند و روابط اساتید و دانشجویان با دانشگاه‌های جهان بیش از بیش ارتقا یابد.»

وی در ادامه سخنانش، از همکاری و مشارکت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در برگزاری این کنفرانس مجازی قدردانی کرد.

مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس نیز در سخنان خود، مطرح کرد: «ایران و گرجستان با داشتن تاریخ و فرهنگ مشترک نقش مهمی در منطقه بر عهده دارند و بهره گیری از روابط دانشگاهی و آموزش عالی در توسعه مناسبات دو کشور بسیار حائز اهمیت است.»

وی ادامه داد: «با توجه به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و رتبه 15 جهانی در تولیدات علمی، استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و ارتباط میان دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان می‌تواند این مناسبات را بیش از پیش تقویت کند.»

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس با توجه به پیشینه و سابقه بسیار غنی کرسی‌های ایرانشناسی و زبان و ادبیات فارسی و نیز اساتید و پژوهشگران توانمند و ممتاز در این حوزه بر تقویت کرسی‌های ایرانشناسی تأکید و ابراز امیدواری کرد که شاهد گسترش روابط بین مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور باشیم.

پس از آن، دانشجویان شرکت کننده در کنفرانس در بخش‌های تخصصی، مقالات خود را ارائه کردند.

شایان ذکر است؛ در بخش ایرانشناسی و پس از اعلام فراخوان با همکاری و مشارکت دانشگاه بین‌المللی قفقاز و رایزنی فرهنگی کشورمان با هدف تقویت پیوندهای فرهنگی و تاریخی دو کشور، تعداد 34 مقاله از سوی دبیرخانه کنفرانس پذیرفته و در دو نوبت ارائه شد. از این رو، برای شرکت‌کنندگان بخش ایرانشناسی، گواهی مشارکت در کنفرانس از سوی رایزنی و این دانشگاه صادر خواهد شد.

همچنین، طبق  سنوات گذشته چکیده مجموعه مقالات در قالب کتاب از سوی دانشگاه بین‌المللی قفقاز چاپ و در اختیار علاقه‌مندان، مراکز علمی و دانشگاه‌های دو کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا