آذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن اشاره به روابط دوستانه بین تهران و باکو، بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشور تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در  جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور بر مودت و دوستی بین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

«جواد جهانگیرزاده» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری « آذر تاج» گفت که  ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و روابط  فیمابین صمیمانه است.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: «اراده سیاسی روسای جمهور ایران و آذربایجان انگیزه بزرگی برای توسعه روابط ایجاد کرده است. روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور در حال توسعه است».

سفیر ایران در باکو در بخش دیگر این گفت‌وگو از اجرای موفقیت آمیز پروژه‌های مشترک بین دو کشور قدردانی کرد و افزود: «این پروژه‌ها همچنین باعث تحرک بیشتر در زمینه همکاری‌های اقتصادی خواهد شد».

این دیپلمات ایرانی همچنین بر لزوم توسعه روابط گردشگری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: «بازدیدهای متقابل این امکان را می‌دهد تا مردم دو کشور بهتر یکدیگر را بشناسند و برگزاری نشست‌ها و هم اندیشی‌های مشترک در زمینه تجارت، گردشگری و عملی به توسعه این بخش کمک خواهد کرد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا