آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبی

تاکید الهام علی اف بر گسترش روابط نظامی با رژیم صهیونیستی

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان تاکید کرد؛ « روابط جمهوری آذربایجان با اسراییل در مرحله جدید پیشرفت در بخش دسترسی به تولیدات نظامی اسراییل قرار دارد!»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقازز به نقل از آذرتاج، الهام علی اف در پاسخ به سوال “آبراهام فوکسمن”، از شرکت کنندگان در همایش ویدئویی “مرکز بین المللی نظامی گنجوی” تحت عنوان ” قفقاز جنوبی؛ توسعه منطقه ای و چشم اندازهای همکاری” ، مبنی بر اینکه ” درباره مناسبات آذربایجان با اسراییل بخصوص در وضعیت بحرانی کنونی چه می توانید بگویید؟»، گفت: « مناسبات ما بسیار متنوع است. ما شرکای تجاری هستیم و حجم تجارتمان در حال افزایش است. یکی از بخش های مهم همکاری مان گردشگری است. قبل از شیوع همه گیری، پروازهای میان آذربایجان و اسراییل بطور منظم هر روز انجام می شد و سفرهای متقابل وجود داشت.  زیرا، در اسراییل جمعیت بزرگ یهودی – آذربایجانی وجود دارد و در آذربایجان نیز فعال ترین جمعیت پرشمار یهودی وجود دارد.  جمعیت یهودی آذربایجان در توسعه مناسبات دوجانبه آذربایجان – اسراییل ، نقش مهمی بازی می کند. شهروندان یهودی فعال آذربایجان کارهای بزرگی برای مناسبات نزدیکتر میان دو کشور انجام می دهند.  »

علی اف افزود: «یکی از بخش های مهم همکاری مان با اسراییل نیز صنایع دفاعی است. این همکاری سال های طولانی است که ادامه دارد. مخفی نیست که آذربایجان دسترسی کامل به محصولات دفاعی اسراییل دارد.  ما هم اکنون در مرحله جدید این روابط هستیم. می دانید که اسراییل در شرایط اقلیمی بسیار دشوار، موفق به ایجاد پیشرفته ترین بخش کشاورزی شده است. این الگوی خیلی خوبی برای ماست و ما هم در اراضی آزاد شده و هم بطور کلی در کشورمان ، می توانیم از این فناورری استفاده کنیم.  به این ترتیب، فناوری، مهمترین عامل در همکاری ماست. جوابمان برای سوال شما این است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا