آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

تاکید ارمنستان بر افزایش همکاری با روسیه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه

وزیر خارجه ارمنستان در تماس تلفنی با همتای روس خود بر افزایش همکاری با روسیه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، بر افزایش همکاری با مسکو جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

در این گفتگوی تلفنی، همچنین روند اجرای مفاد بیانیه‌های سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفت.

وزرای خارجه دو کشور درباره ایجاد کمیسیون تعیین مرز و امنیت مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز رایزنی کردند.

در این تماس تلفنی رفع موانع موجود در مسیر روابط اقتصادی وارتباطات حمل و نقل در منطقه، موضوعات مرتبط با دستور کار دوجانبه و چند جانبه همکاری ارمنستان و روسیه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرزویان در تماس با لاوروف بر موضع ارمنستان در خصوص برقراری صلح و ثبات منطقه‌ ای و روند عادی سازی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این در حالی است که وزیر حمل و نقل روسیه روز یکشنبه از قصد مسکو برای استفاده از کریدورهای لجستیکی جدید بین هند، ایران، افغانستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داده بود.

«ویتالی ساولی‌ف» وزیر حمل و نقل روسیه  به خبرگزاری «اینترفکس» گفت: «تحریم‌های غرب مسکو را مجبور می‌کند به دنبال «کریدورهای لجستیکی جدید» مانند کریدور حمل ‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب که بین هند، ایران، افغانستان،ارمنستان، جمهوری آذربایجان، آسیای مرکزی و اروپا قرار دارد، باشد.»

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا