آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیقره باغقره باغقفقاز جنوبی

تاکید آنکارا و باکو برای ایجاد چارچوبی شامل شش کشور از جمله ایران برای حل مشکلات منطقه قفقاز

معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه پس از دیدار با مقامات ارشد جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس خبری مطرح کرد که آنکارا و باکو در ایجاد چارچوبی شامل شش کشور از جمله ایران برای ایجاد صلح در منطقه قفقاز و حل مشکلات آن مصمم هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روزنامه دیلی صاباح ترکیه، نعمان کورتولموش معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه که روز چهارشنبه به جمهوری آذربایجان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور از جمله الهام علی اف رئیس جمهور آن دیدار کرده بود، در یک کنفرانس خبری مشترک در گنجه با ارزیابی محورهای سفر به آذربایجان و مطرح کردن این که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و علی اف چارچوبی شامل شش کشور برای ایجاد صلح در منطقه قفقاز در پی جنگ قره باغ پیشنهاد کرده اند، گفت: ترکیه و آذربایجان در ایجاد فضاییی که کشورهای منطقه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان،  روسیه، ایران و گرجستان مشکلاتشان را میان خودشان حل کنند و بعد بتوانند با هم از نظر اقتصادی کسب موفقیت کنند، جدی و مصمم هستند. ما این موضع جدی و مصمم را همیشه حفظ می کنیم.

کورتولموش افزود: ما می خواهیم مشکلاتمان را به عنوان کشورهای منطقه میان خودمان حل کنیم تا هیچ جایی برای مداخله کشورهای خارجی در این منطقه وجود نداشته باشد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا