آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغگرجستان

تاکید آنکارا بر نقش ایران در پایان مناقشه باکو و ایروان

معاون حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، از نشست ۶ جانبه با حضور ایران به عنوان بهترین راه حل پیش رو برای حل این بحران نام برد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «نعمان کورتولموش» معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه که در راس هیاتی از این حزب راهی باکو شده، طی سخنانی خواستار قطع ارتباط ارمنستان با کشورهای خارج از منطقه در جریان تنش با جمهوری آذربایجان شد.

کورتولموش در جمع خبرنگاران گفت: «ترکیه و جمهوری آذربایجان با اقدامات مشترک قاطع برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه تلاش می‌کنند. ارمنستان باید به درخواست حمایت از کشورهای خارج از منطقه جهت حل مسائل خود پایان دهد.

کورتولموش همچنین افزود: «معتقدم تشکیل کارگروه ۶ جانبه با حضور کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، ایران، ارمنستان و گرجستان که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کشورمان پس از پیروزی باکو در جنگ قره‌ باغ پیشنهاد کرد، اقدامی مناسب برای حل مشکلات موجود میان این کشورها خواهد بود.»

معاون حزب عدالت و توسعه تصریح کرد: «تداوم صلح موجود بین آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ قره‌ باغ، مهم ترین راه برای حل مشکلات میان این دو کشور خواهد بود.»

منبع: مهر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا