آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

تاسیس «شورای ارزش های وطن» در جمهوری آذربایجان

الدنیز قلی یف، رهبر جنبش روشنفکران و عضو مستعفی «شورای ملی» جمهوری آذربایجان اعلام کرد با حضور شخصیت های پایبند به ارزش های اخلاقی و دینی و ملی مردم این کشور، سکوی مبارزاتی جدیدی به نام «شورای ارزش های وطن» تاسیس خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الدنیز قلی اف در گفتگو با کانال «خورال تی وی» گفت: «شورای ارزش های وطن» سازمانی اجتماعی برای ایجاد وحدت و همبستگی میان مردم خواهد بود که در راستای ایجاد تحول و بهبود وضعیت زندگی مردم جمهوری آذربایجان روشنگری خواهد کرد.
الدنیز قلی یف گفت: «شورای ارزش های وطن» اساسا بر مبنای ارزش های اخلاقی و دینی و ملی مردم جمهوری آذربایجان ایجاد می شود. زیرا، همه امور انسانی از حلال بودن و لیاقت انسانی و ارزش ها سرچشمه می گیرد».
الدنیز قلی اف ضمن تشریح علت استعفای خود از «شورای ملی» و حمایت حاج طالع باقرزاده، رهبر «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان از این اقدام، ادعای جمیل حسنلی، رییس شورای ملی مبنی بر اخراج شدن وی از شورای ملی را رد کرد و گفت: « برغم اینکه از موسسان شورای ملی بوده ام و همواره مبارزه خوبی در قالب این شورا برای تامین حقوق مردم داشته ایم، از اینکه جمیل حسنلی به عنوان رییس شورای ملی بخصوص پس از استقرار در آمریکا، مواضعی کاملا برخلاف ارزش ها و منافع مردم جمهوری آذربایجان اتخاذ می کند و قبلا هم اینگونه موضع گیری هایی کرده بود، ناراحتم و از همین رو نیز از شورای ملی کنارگیری کردم».
الدنیز قلی یف از اینکه جمیل حسنلی، رییس شورای ملی خواسته های گروه همجنس گرایان را به منافع و ارزش های ملی و دینی مردم جمهوری آذربایجان ترجیح می دهد، ابراز تعجب کرد و راه نجات شورای ملی از این وضعیت را استعفای جمیل حسنلی از ریاست این شورا دانست.
الدنیز قلی یف واکنش های احساسی عمومی به برگزاری مراسم سوگند ریاست جمهوری رهبر جدایی طلبان قره باغ در شهر شوشا را ناکافی دانست و گفت: « موضوع شوشا و قره باغ همواره و در هر لحظه باید مطرح باشد تا به آزادی قره باغ دست یابیم. اینکه برخی از مقامات دولتی اخیرا حتی احتمال به طول انجامیدن مساله قره باغ تا سیصد سال را مطرح کردند، نشان می دهد که مساله آزادی قره باغ برای آنها هیچ اهمیتی ندارد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا