آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

بیانیه طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان اردبیل در واکنش به اهانت ماموران جمهوری آذربایجان به مقدسات اسلامی و آزار دینداران محبوس این کشور

طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان اردبیل، با صدور بیانیه ای نسبت به اهانت ماموران دولت آذربایجان به مقدسات اسلامی و دینداران محبوس این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی اهانت به مقدسات و آزار روحی زندانیان اسلامگرا و دیندار جمهوری آذربایجان از سوی ماموران دولتی این کشور، طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدامات شنیع و ضد اسلامی، خواستار آزادی دینداران محبوس آذربایجان و پایان یافتن اعتصاب غذای آنان شدند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ» فصلت/30

اخیرا از قول تعدادی از متدینین محبوس در زندان های آذربایجان نقل شده است که پلیس آذربایجان در زمان بازداشت و شکنجه آنان، علاوه بر توهین و اهانت به خود اشخاص، پا را فراتر گذاشته و به مقدسات نیز اهانت کرده اند. از آنجایی که مردم آذربایجان مسلمان و اکثرا شیعه هستند و به طور طبیعی پلیس آن کشور نیز از بین همین مسلمانان است، باور خبر را سخت و نگران کننده کرده است که ملتی که با دادن خون های فراوان در دوره حاکمیت تزارها و کمونیست ها توانستند دین خود را نگه دارند چه طور در دوره کنونی شاهد اتفاق ناگوار اهانت به ساحت مقدسات باشند.
هر چند بیانیه سخنگوی پلیس آذربایجان در تکذیب خبر و احترام به ارزش های دین مقدس اسلام صادر شده است ولی از حاکمیت آذربایجان انتظار می رود:
۱. وفاداری خود به دین مبین اسلام را اعلام و در عمل اثبات نماید و از دینداری مردم آذربایجان به عنوان عامل وحدت ملی حمایت عملی نماید.
۲. اهانت کنندگان به مقدسات دینی در سراسر دنیا و به خصوص در آذربایجان را محکوم و در صورت احراز اهانت به شدت با اهانت کنندگان برخورد نماید.
۳. نسبت به رعایت حقوق بشر در برخورد با محبوسین به خصوص اسلام گرایان اهتمام ورزیده و با تجدید نظر در برخورد با آنان مقدمات آزادی آنان را فراهم آورد.
همچنین ضمن حمایت از غیرت دینی مردم متدین آذربایجان و کسانی که صرفا به دلیل دفاع از شریعت اسلامی در زندان هستند، نسبت به آنانی که برای اعتراض به اهانت به مقدسات دست به اعتصاب غذا و آب زده اند ادای احترام کرده و غیرت دینی شان را ستوده و اعلام می کنیم گرچه شهادت در دفاع از دین سعادت است اما جامعه دینی آذربایجان در مقابله با دشمنان دین و وطن به وجود شما نیاز دارد و می خواهیم که به اعتصاب خود پایان دهند.

والسلام علی من اتبع الهدی
طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان اردبیل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا