آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بیانیه جنبش اتحاد مسلمانان در خصوص عضو محبوس این جنبش

جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان از مقامات دولتی این کشور خواست ضمن رفتار انسانی در قبال عضو عزادار و زندانی این جنبش، با مرخصی وی برای شرکت در مراسم دفن همسرش موافقت کنند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای با اعلام اینکه همسر احسن نوری زاده، عضو فعال و زندانی این جنبش پس از تحمل رنج طولانی مدت بیماری سرطان از دنیا رفته است، خواستار اعطای مرخصی برای حضور وی در مراسم خاکسپاری همسرش شد.

در بیانیه جنبش اتحاد مسلمانان تاکید شده است: «هر موجودی روزی طعم مرگ را خواهد چشید. این یک قانون الهی است و نمی توان از آن اجتناب کرد. مرگ نشان می دهد که انسان برای این عمر کوتاه چه قدم هایی باید بردارد و چه اقداماتی باید انجام دهد. این سفر حقیقت دارد و همه حتما طعم مرگ را خواهند چشید. امروز مسافر جوان سفر مرگ، همسر احسن نورزاده، از اعضای فعال جنبش اتحاد مسلمانان به رحمت حق پیوست. این مادر جوان با تقوی که مبارزه با بیماری طولانی مدت سرطان ( به علت زندانی شدن مکرر و طولانی همسرش بخاطر فعالیت های اسلامی) سرنوشتش را رقم زد، امروز دار فانی را وداع گفت. بدون شک خبر درگذشت همسرش، برای زندانی سیاسی احسن نورزاده در زندان بسیار سخت و دشوار است. تلخی عدم همراهی همسرش در مبارزه سنگین با سرطان به علت ممنوعیت های وضع شده از طرف حاکمیتی که شرّش دامنگیر او شد، مضاعف و بسیار بوده است. متأسفانه این نوع برخورد حکومت با مخالفان سیاسی در فضای بی قانونی موجود در کشور، منجر به چنین فجایع ناشی از درد و رنج می شود. با توجه به حقوق انسانی احسن نور زاده که همچنان به اتهامات واهی در زندان به سر می برد، و با توجه به حق در کنار خانواده بودن و خداحافظی با همسر مرحومه اش، از مسئولان انتظار داریم برای یک بار هم شده، انسانیت از خود نشان دهند و اجازه حضور احسن نوری زاده در مراسم تشییع جنازه همسرش را بدهند. در واقع، شاخه ای از زندگی او بر اثر بی عدالتی و ظلم شکسته شد. حداقل یک بار نشان دهید که به یک شهروند این کشور نگرش انسانی عادی وجود دارد. به یاد داشته باشید، مرگ همواره به سرعت به سراغ همه از جمله شما می آید.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا