آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغویژه

بیانیه جمعی از علما، اساتید و تشکل های دانشجویی استان های آذری نشین خطاب به هم وطنان آذری

جمعی از علما، اساتید و تشکل های دانشجویی استان های آذری نشین خطاب به هم وطنان آذری در خصوص حمایت ایران از جمهوری آذربایجان بیانیه صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بیانیه جمعی از علما، اساتید و تشکل های دانشجویی استان های آذری نشین در خصوص حمایت ایران از جمهوری آذربایجان به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

هم وطنان آذری

با سلام و احترام

از اول وقوع جنگ اخیر قره باغ، بزرگان نظام اسلامی ایران به طور تمام قد به حمایت از کشور آذربایجان برخاستند.
بیانیه انفرادی نمایندگان ولی فقیه در حمایت از آذربایجان، بیانیه چهار نماینده ولی فقیه در دفاع کامل از آذربایجان، حمایت استانداران مناطق آذری، حمایت صداوسیما، بیانیه آیت الله اعرافی ریاست محترم حوزه های علمیه کشور، بیانیه حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد نماینده رهبر انقلاب در کشور آذربایجان، بیانیه بیش از چهل نماینده مجلس در حمایت از آذربایجان، تصریحات مکرر وزارت امور خارجه و سفارت ایران در باکو مبنی بر لزوم حاکمیت آذربایجان بر قره باغ، مواضع رئیس جمهور آقای روحانی و مخصوصاً مصاحبه آقای دکتر ولایتی مشاور عالی رهبر انقلاب که در دفاع از اقدام دولت آذربایجان سنگ تمام گذاشتند و از همه مهم تر حمایت دو مرجع بزرگ عالم اسلام حضرات آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی از حق مسلم آذربایجان بر قره باغ بخشی از حمایت نظام اسلامی از آذربایجان و محکوم کردن جنایت اشغالگران است.

خوشبختانه دولت مردان آذربایجان نیز در این باب خوش درخشیدند، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان چندین بار و مخصوصا در مصاحبه با کانال ترکیه، تصریح کردند که هیچ سلاحی از ایران به ارمنستان وارد نمی شود و ما از موضع ایران راضی هستیم و یقین داریم که مرز ایران برای ارمنستان بسته است، ایشان افزودند: شاید از مکان دیگر سلاح رد شود، اما رد سلاح از ایران به ارمنستان به طور کامل منتفی است، ایشان در کانال های داخلی آذربایجان نیز چندین بار از مواضع ایران تشکر کردند. همچنین وزارت خارجه آذربایجان با صراحت تمام اعلام کرد که از مواضع ایران راضی هستیم و هیچ محموله ای از ایران برای ارمنستان وارد نمی شود. همچنین شیخ الاسلام پاشازاده در مصاحبه خود مدح بلیغی از موضع ایران کرد و از تمام شخصیت ها که بیانیه داده بودند به نام تجلیل کرد. همچنین سفیر آذربایجان در ایران،جناب بنیاد حسین اف نیز به طور کامل و مجزا از شخصیت هایی که از آذربایجان دفاع کرده بودند به صورت تلفنی تقدیر و تشکر نمود. از همه مهم تر مصاحبه جناب حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان بود که اعلام کرد در اول جنگ قره باغ ۴۰۰ هزار نفر در محاصره ارمنی ها قرار گرفتند و ایران از خاک خود با توپخانه ارتش مهاجم را کنار زد و جان چهارصد هزار نفر را نجات داد و این چهارصد هزار نفر به ایران وارد و با نهایت اکرام پذیرایی شدند ‌که اگر این اقدام ایران نبود، قطعاً تمام چهارصد هزار نفر کشته می شدند.

آیا بالاتر از این حمایت از آذربایجان، حمایتی متصور است؟ اما چگونه است که این روزها ایران متهم به خیانت می شود؟ و نفرت نژادی در حد وسیعی تبلیغ می گردد و عجیب است که به ناحق تبلیغ می شود که چرا ایران از آذربایجان حمایت نمی کند. امروزه تمام آذری های ایران هاج و واج مانده اند که این چه تفکر، چه برخورد و چه ادبیاتی است، که در برابر احسان ایران اتخاذ می گردد. این گونه رفتار قطعا کفران نعمت بزرگی است و شان ملت آذربایجان اجل است که اهل کفران نعمت باشد.

طبعا این گونه اقدامات غیر طبیعی این گمان را تقویت می کند که هدف از این گونه حرکات سوال برانگیز انتقال نا امنی و بحران به داخل کشور، توسط دشمنان دوستی، اتحاد و مهربانی شیعیان دو سوی ارس و مخالفین تقویت رابطه دو دولت است.
چگونه است در حالی که مسئولین بلند پایه جمهوری آذربایجان از حمایت ها، کمک ها و مواضع صحیح ایران تشکر و قدر دانی می کنند و حتی مستندات همه اینها بارها و بارها رسانه ای شده، برخی اندک در داخل با تحریک رسانه های وابسته به عناصر تجزیه طلب وابسته به دشمنان وحدت ملی و امنیت و آرامش کشور، کاسه داغ تر از آش شده و حرف دیگر و دروغی عجیب و بدون سند را مبنی بر حمایت ایران از ارمنستان تکرار می کنند. واقعا جای تعجب و هوشیاری دارد….

جمعی از علما، اساتید و تشکل های دانشجویی استان های آذری نشین

۲۷ مهر ماه ۹۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا