آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیقره باغ

بیانیه تشکل های دینی و فرهنگی اردبیل در محکومیت محاکمه سرپرست حزب اسلام آذربایجان

تعدادی از تشکل های دینی، فرهنگی و مردمی استان اردبیل با صدور بیانیه ای، محاکمه حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، علما، روحانیون، دانشگاهیان، فعالان فرهنگی، تشکل های دینی و مردمی استان اردبیل، با صدور بیانیه ای، محاکمه نا عادلانه حاج الهام علی اف، روحانی محبوب آذربایجان و سرپرست حزب اسلام این کشور را از سوی دستگاه قضایی باکو به شدت محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در محکومیت محاکمه سر پرست حزب اسلام آذربایجان

«یُریدونَ لِیُطفئوا نور اللهِ بِاَفواهِهِم والله ُ مُتِمَّ نورِه وَ لَو کَرِهَ الکافِرون»

«می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.» (سوره مبارکه الصف آیه شریفه 8)

در حالی که حفظ شأن و جایگاه رهبران مسلمانان از اهم مسائل می باشد، با کمال تأسف شاهد محاکمه روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان توسط سرویس امنیت دولتی این کشور با استناد به قانون جزایی شماره 274 (خیانت به وطن و جاسوسی برای دولت های خارجی) هستیم.

با کمال تأسف، باید گفت دولت آذربایجان به عنوان دومین کشور شیعه جهان، به جای تلاش برای تبلیغ و استفاده صحیح از ظرفیت دینی و مذهبی مردم مسلمان خود برای حل مسائل و مشکلات کشور مانند آزادی کامل سرزمین های اشغالی و حل و فصل نهایی مناقشه قره باغ، به دنبال مقابله با اسلام گرایان و رهبران مذهبی شیعه در این کشور بر آمده است. تجربه عملی جنگ دوم قره باغ و حضور حسینی و پر شور و گسترده اسلام گرایان در جبهه های جنگ برای جنگ با اشغالگران ارمنی که به آزادی اکثر سرزمین های اشغالی منجر شد هم به خوبی نشان داد با تمسک به آموزه های اصیل اسلام و یاری گرفتن از جوانان شیعه به راحتی می توان بر تمام مشکلات کشور آذربایجان از جمله مناقشه قره باغ فائق آمد.

بی تردید تداوم سیاست های اسلام ستیزانه و اعمال محدویت های مختلف نظیر حبس و حذف رهبران اسلام گرا، که متاسفانه در جمهوری آذربایجان مسبوق به سابقه است، در نتیجه القائات موهوم دشمنان اسلام از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی مزدور آن صورت می گیرد. این سیاست ها به ویژه پس از شهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی که شاهد اتحاد هر چه بیشتر و روز افزون امت های مسلمان در راستای مقابله با سیاست های استکباری و تجاوز کارانه ی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا بودیم، بیش از گذشته دنبال می شود.

بی شک، اتهامات بی اساس و ساختگی ارائه شده و محاکمه غیر قابل قبول توسط دادستانی باکو تنها علیه یک فرد نیست، بلکه به نوعی حمله به تمامیت اسلام و تمام مسلمانان تلقی می شود. از این رو، تمام امت اسلام و بلکه تمام آزادی خواهان جهان وظیفه دارند به آن اعتراض نمایند.

ما ضمن محکوم کردن این قبیل اقدامات ضد بشری و اسلام ستیزانه دولت آذربایجان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط حاج الهام علی اف و تمامی اسلام گرایان در بند هستیم. همچنین از تمامی سازمان های حقوق بشری، فعالان حقوق بشری، شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و تمامی آزادی خواهان عالم می‌خواهیم اقدامات غیرقانونی و ضد حقوق بشری دولت آذربایجان را محکوم کرده و با تمام توان برای آزادی دینداران و اسلام گرایان جمهوری آذربایجان اقدام نمایند.

از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، علما، روحانیون، دانشگاهیان، فعالان فرهنگی، تشکل های دینی و مردمی استان اردبیل 1400/01

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا