آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

بیانیه اداره مسلمانان قفقاز به تبعیت از کمیته امور دینی در ضدیت با حرکت بیداری اسلامی مردم جمهوری آذربایجان

اداره مسلمانان قفقاز به تبعیت از کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان، بیانیه ای بر ضد حاج طالع باقرزاده و سایر دینداران اعتصاب غذا کننده و حامیان مردمی آنها صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اداره مسلمانان قفقاز نیز به تبعیت از کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان که در میان مردم به عنوان کمیته ضد دین مشهور است، بیانیه ای ضد حاج طالع باقرزاده و سایر دینداران اعتصاب غذا کننده و مردم حمایت کننده از آنها صادر کرد.

در حالی که اعتصاب غذاکنندگان در این حرکت خود خواستار مجازات اهانت کنندگان به مقدسات و ساحت خدای متعال شده اند، اداره مسلمانان قفقاز نیز همانند کمیته دولتی امور دینی، آنان را نیروهای خرابکار وابسته به برخی مراکز خارجی نامید که بخاطر موفقیت های دولت جمهوری آذربایجان ناراحت هستند و در  راستای ایجاد نفرت و  تفرقه مذهبی و ضربه زدن به ثبات و همبستگی شهروندی حرکت می کنند!

در بیانیه اداره مسلمانان قفقاز، نظام سکولار حاکم بر جمهوری آذربایجان تامین کننده تمامی حقوق و آزادی های دینی برای تمامی ادیان از جمله اسلام معرفی شده و الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان حامی ارزش های جهانی اسلام قلمداد شده است!

در این بیانیه آمده است: «آذربایجان یک کشور سکولار، قانونی-دموکراتیک است که به خاطر احترام عمیق به ارزش های دینی و اخلاقی، فضای حاکم بر تفاهم بین مذهبی و برادری دوستانه شناخته شده است. طبق قانون اساسی این کشور، همه ادیان دارای حقوق مساوی هستند. در آذربایجان مستقل رها شده از ایدئولوژی الحاد، احترام خاصی در سطح کشور برای اسلام که اساس ارزش های ملی و معنوی ماست، ایجاد شده است. در زمان استقلال آذربایجان که در دوران شوروی دارای فقط 17 مسجد بود، بیش از 2000 مسجد، تقریبا به همین تعداد امام جماعت، با حمایت مالی و کمک های دولتی فعالیت می کنند. بناهای مذهبی و معنوی ما، عبادتگاه های متعلق به همه ادیان که در سراسر کشور از جمله در سرزمین های آزاد شده بازسازی شده اند، جلوه ای از توجه عالی دولت است. کل جامعه جهانی شاهد این کار در سطح دولتی است. حقیقت در جلوی چشم است. همان طور که کتاب مقدس ما قرآن می فرماید: «عمل صالح انجام دهید! خداوند و رسولش و مؤمنان، اعمال شما را می بینند» (توبه، 105).

رئیس جمهور الهام علی اف که با تاکید بر اهمیت جهانی ارزش های اسلامی، تلاش های عملی برای ترویج و حفاظت از ماهیت صلح آمیز دین مقدس ما در مقیاس جهانی انجام می دهد، با اعلام «سال چند فرهنگ گرایی» در آذربایجان و سپس «سال همبستگی اسلامی»، با تصمیمات خردمندانه خود و ابتکار «فرایند باکو»، کمک بزرگی به گفتگوی بین ادیان و همکاری های بین تمدنی می کند.

دولت آذربایجان همواره نسبت به هرگونه بی احترامی به مقدسات، نمادها و شخصیت های اسلامی و دعوت به نفرت که منجر به درگیری های قومی و مذهبی در هر نقطه از جهان می شود، صدای اعتراض قاطع خود را بلند می کند. رئیس جمهوری آذربایجان موضع قاطع خود را در برابر گرایشات اسلام هراسی در بالاترین تریبون های بین المللی – سازمان ملل متحد و مجامع تأثیرگذار جهانی ابراز داشته است و با اقدامات و تلاش های پیگیر خود احترام خود را به ارزش های دینی و اخلاقی مردم ما و جامعه جهانی نشان می دهد.

در آذربایجان، جایی که مردم از ملت ها و ادیان مختلف صدها سال است که به عنوان یک خانواده دوستانه زندگی می کنند، روابط دین و دولت در سطح بالایی قرار دارد، تساهل ملی و دینی در سطح دولتی مورد حمایت قرار می گیرد و تنوع قومیتی و مذهبی به عنوان گنجینه ملی کشور ما ارزش دارد. از تجربه ما از همزیستی چندفرهنگی به عنوان یک الگوی نمونه در جهان قدردانی می شود. تلاش عملی دولت آذربایجان که به عنوان یکی از دولت های مترقی جهان اسلام شناخته می شود، ارزش های ملی، مذهبی و معنوی خود را حفظ و توسعه می دهد و به ارزش های انسانی اهمیت می دهد، اعتبار کشور ما را در جهان افزایش می دهد و جایگاه کشور ما در همه عرصه های بین المللی را تقویت می کند.

متأسفانه در فضای تساهل و هماهنگی بین دینی و مذهبی حاکم بر آذربایجان، تمایلات تحریک آمیز هدفمندی در داخل و خارج از کشور توسط برخی از نیروهای مخرب نگران موفقیت کشور ما، در جهت ایجاد نفرت و تفرقه مذهبی با هدف برهم زدن ثبات اجتماعی و وحدت شهروندی در کشورمان مشاهده می شود. ارسال اطلاعات تهمت‌آمیز و افتراآمیز در مورد کشورمان به سازمان‌های بین‌المللی و جامعه جهانی، انجام تبلیغات زشت علیه چهره دمکراتیک آذربایجان بر اساس عدم واقعیت عینی و تحریک ارزشمندترین اعضای جامعه ما – جانبازان قهرمان ما که آماده اند جان خود را برای پیروزی مردم ما در جنگ بزرگ میهنی فدا کنند و سلامتی خود را در این راه از دست دادند نیز از این قبیل اقداماتی است که تحت رهبری و حمایت مالی خارجی انجام می شود. دولت آذربایجان با ایدئولوژی آذربایجانی، سنت های تاریخی تساهل قومی و دینی، ارزش های غنی چندفرهنگی و ایجاد تفاهم بین دین و مذهب بصورت منحصر به فرد به موفقیت های سیاسی و معنوی خود در عرصه بین المللی دست یافته است.

آذربایجان یکی از کشورهای بی نظیر در جهان است که متدینان بدون توجه به مذهب در یک مسجد نماز می خوانند و ایام عبادت و عید خود را در کنار هم می گذرانند. این واقعیت که به برکت ارزش های فکری چند صد ساله مردم ما و سیاست خردمندانه دولت ما شکل گرفته است، متاسفانه علاوه بر حسادت، باعث تحریک برخی از محافل می شود. نیروهای موذی با هدف تضعیف وحدت ملی و همبستگی داخلی ما، تفاهم بین‌مذهبی ما را هدف قرار می‌دهند، به طور هدفمند در برخی از شبکه‌های اجتماعی که در داخل و خارج از کشور مدیریت می‌شوند، فعالیت می‌کنند. برخی از فعالان شبکه های اجتماعی که از نام اسلام برای اهداف موذیانه سیاسی سوء استفاده می کنند، عمدا ارزش های اخلاقی را تحریف می کنند و درکی از مبانی دین ندارند، مشتاق گمراه کردن مردم هستند. ریختن آب بر آسیاب دشمن برای اهداف خاص، بازی با احساسات مقدس مسلمانان و حیثیت مردم با پرچم داری اطلاعات نادرست مغرضانه، ناعادلانه است.

دین مقدس ما، اسلام، دین صلح، تفاهم و آرامش است. سوء استفاده از نام دین ما که مبتنی بر ارزش های انسانی است برای تحریک، عملی ناروا و گناه است. ارتش پیروز ما، سرباز فداکار آذربایجانی، در جنگ میهنی مقدس 44 روزه با بی اعتنایی به هر گونه اختلاف قومی، مذهبی و فرقه ای، وحدت عظیمی را به نمایش گذاشت که به فرمان فرماندهی معظم کل قوا و با ندای پیروزی مردم ما بسیج شد و در یک سنگر، شانه به شانه رشادت های کم نظیری به نمایش گذاشت و سرمایه فرهنگی ما شوشا و قره باغ را از سی سال اشغال دشمن نجات داد. شهدای شکوهمند خود را بدون توجه به گرایش ملی، مذهبی و فرقه ای در کنار همه شخصیت های دینی تشییع کردیم.

اداره مسلمانان قفقاز از همه شهروندان آذربایجانی می‌خواهد که از وحدت یکپارچه خود محافظت کنند، بدون توجه به دین و مذهب در یک جبهه باشند، از منافع کشورمان محافظت کنند و از تحریکات با هدف نقض همبستگی ملی و معنوی ما پیروی نکنند. مردم پیروزمند آذربایجان صاحب ارزش های اخلاقی خود است و ملتی است که میراث دینی اسلامی را که در قره باغ از بردگی رها کرد. مردم آذربایجان که دارای سنت دیرینه کشوری هستند، به لطف پایبندی به ارزش های ملی و اخلاقی، توانسته اند موجودیت و هویت ملی خود را تا به امروز حفظ کنند. امروز مردم ما و متدینان کشور، تحت رهبری رئیس خردمند دولتمان، پاسدار ارزش های ملی و اخلاقی ما هستند و از آن مانند مردمک چشم خود در برابر نفوذ و تحریکات بیگانه محافظت می کنند و همیشه از آن محافظت خواهند کرد.

خداوند متعال آذربایجان را حفظ کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا