اخبارایرانترکیهعمومی

بر عهده گرفتن مسئولیت انفجار خط لوله گاز طبیعی ایران ـ ترکیه از سوی پ.ک.ک

مرکز رسانه‌ای یگان‌های مدافع خلق HPG، شاخه نظامی PKK در بیانیه‌ای با اشاره به انفجار روز گذشته در خط لوله گاز طبیعی ایران ـ ترکیه در منطقه مرزی «دوغو بایزید»، مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مرکز رسانه‌ای یگان‌های مدافع خلق HPG، شاخه نظامی PKK در بیانیه‌ای با اشاره به انفجار روز گذشته در خط لوله گاز طبیعی ایران ـ ترکیه در منطقه مرزی «دوغو بایزید»، مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت.

فرات نیوز که این خبر را منتشر کرده می‌افزاید؛‌ یگان HPG اعلام کرد، نیروهای این گروه به نیروهای محافظ خط لوله گاز طبیعی ایران – ترکیه حمله کرده و در این درگیری یکی از اعضای HPG با عملیات انتحاری چندین خودروی زرهی نیروهای محافظ ترکیه را منفجر کرده و در نتیجه این انفجار، خط لوله گاز نیز منفجر شده است.

در این بیانیه آمده است: «در چارچوب تداوم عملیات نیروهای PKK در استان «آگری»، در تاریخ 31 مارس 2020 ساعت 05:00 به وقت محلی، «سما کوچر»، نیروی وابسته به PKK عملیات انتحاری علیه مواضع نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه دوغو بایزید در نزدیکی مرز «گوربولاک» انجام داده است که در اثر این عملیات انتحاری خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شده است».

به نوشته «فرات نیوز»، سما کوچر با نام مستعار «روشن آشکارا» عامل انتحاری حمله به خط لوله گاز ایران ـ ترکیه متولد 1995 در استان «سرت» ترکیه است که در سال 2014 با پیوستن به PKK آموزش‌های نظامی را پشت سر گذاشته و به نیروهای نظامی PKK ملحق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا