آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

برگزاری کنفرانس اعتراض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان

کنفرانس اعتراض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان به همت جمعی از بانوان اهل این کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری فارس از قم، کنفرانس اعتراض به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان و دست پنهان رژیم صهیونیستی در پروژه شیعه ستیزی صبح امروز به همت جمعی از بانوان اهل این کشور در سالن 313  مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بنابراین گزارش 85 درصد از جمعیت جمهوری آذربایجان را جمعیت شیعه تشکیل می دهد، ولی از زمان فروپاشی شوروی و استقلال این کشور همواره ملت غیور آن با محدودیت و منع حجاب مواجه هستند و تا به امروز آذربایجان شاهد اعتراضات متعددی از سوی مذهبیون در مبارزه با ممنوعیت حجاب بوده و در این راستا روحانیون مبارز بسیاری در خط مقدم این اعتراضات دستگیر، شکنجه و روانه زندان شده اند، اما کماکان این اعتراضات به قوت خود باقی می باشد و در برخی از موارد با پرداخت غرامت جانی از سوی مذهبیون پیروزی هایی نیز کسب شده است.

با اینکه در قانون کشور جمهوری آذربایجان ممنوعیت استفاده از تصاویر محجبه در مدارک هویتی و اسناد قید نشده است اما دولتمردان این سرزمین با تمام توان به مقابله با حجاب صف آرایی کردند.

در این کنفرانس بانوان آذری به تاسی از حضرت زهرا (س) گرد هم آمده اند تا به نشانه اعتراض بگویند؛ در بسیاری از کشورهای غیر مسلمان جهان استفاده از تصویر محجبه در پاسپورت و اسناد هویتی ممنوعیتی ندارد و این برای ملت آذربایجان یک درد و غم بزرگ محسوب می شود.

این بانوان مسلمان سوالی را مطرح کردند که چرا در کشور آذربایجان مقابل این واجب الهی صف آرایی می کنید؟!

این کنفرانس با پیام « قطعا مبارزه و رفع محدودیت حجاب در جمهوری آذربایجان حرکتی در مسیر آزادی قدس شریف است و زنگ خطری برای صهیونیسم جهانی که بداند در کشور مسلمان و شیعی هیچ امنیتی نخواهد داشت» برگزار شد.

در این کنفرانس به مسئله آزادی قدس و گره خوردن آن با مسئله ممنوعیت حجاب در آذربایجان و برنامه های برپایی هرچه با شکوهتر روز قدس نیز پرداخته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا