آذربایجاناخبارروسیهعمومی

برگزاری نماز عید سعید قربان در روسیه

عید قربان در میان مسلمانان روسیه با نام «کوربان بایرام» شناخته می‌شود که از مهمترین اعیاد جمعیت بیست و پنج میلیونی مسلمان روسیه به شمار می‌رود. براساس آمارها نزدیک به سه میلیون نفر از مسلمانان فدراسیون روسیه در مسکو زندگی می‌کنند و ویژگی اصلی جامعه اسلامی این کشور وحدت و یکپارچگی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روسیه حدود هفت هزار مسجد دارد و در سراسر نقاط این کشور، نماز عید قربان برگزار و میلیون‌ها نفر در آن شرکت می‌کنند.
امروز دوشنبه ساعت ۷ صبح نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی نماینده مقام معظم رهبری در فدراسیون روسیه با حضور جمع پرشوری از شیعیان در حسینیه مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

 روز یکشنبه ۱۱ آگوست نیز نماز عید سعید قربان به امامت شیخ راویل عین الدین رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در مسجد جامع شهر مسکو برگزار شد.

اقامه نماز عید سعید قربان در مرکز اسلامی مسکو
یادآور می‌شود؛ که سرگی سابیانین، دمیتری مدودف و ولادیمیر پوتین هر کدام در پیام هایی جداگانه عید بزرگ قربان را به مسلمانان تبریک گفتند.
به نوشته خبرگزاری تاس ولادیمیر پوتین در پیام تبریک خود بیان کرد: این عید مصادف با پایان مناسک حج در اماکن مقدس مسلمانان و بخشی مهم از میراث معنوی غنی جمعیت چندملیتی روسیه محسوب می‌شود. این عید از اهمیت اخلاقی چشمگیر برخوردار بوده و حاوی لذتی برگرفته از تقویت ایمانی و روحی انسان‌هاست. عید قربان به یاد ما می‌آورد که سنن دین اسلام بر اساس ارزش‌های ابدی خیرخواهی، نیکی، عدالت و اهمیت به دیگران بنا شده‌اند.

اقامه نماز عید سعید قربان در مرکز اسلامی مسکو
پوتین در ادامه این پیام خود نوشت: مشاهده این که حیات در جامعه مسلمانان روسیه فعالانه توسعه می‌یابد و با ابتکارهای جدید و مردمی در حوزه‌های فرهنگ، آموزش، روشنگری و هدایت نسل جوان غنا پیدا می‌کند دلگرم کننده است.

منبع: ایکنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا