آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری نشست کارگروه دالان حمل و نقل شمال – جنوب با حضور ایران در باکو

چهارمین نشست کار گروه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل ریلی شمال – جنوب روزهای ۷ و ۸ آذرماه با  حضور ایران در باکو  پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این کار گروه  که معاونان  شرکت های دولتی راه آهن  ایران، جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه و بلاروس و نیز نماینده بزرگترین شرکت  کانتینری «کنکور» هند حضور داشتند برخی از مسایل مربوط به حمل و نقل ریلی در قالب دالان بین المللی شمال -جنوب بررسی شد.

مرتضی جعفری، معاون  بازرگانی و  بهره برداری راه  آهن کشورمان گفت: حاضران این نشست هماهنگی تعرففه حمل  و نقل ریلی برای انتقال محموله ها از بندرعباس تا مسکو را بررسی کردند.

به  گفته جعفری، این  موضوع در نشست پیشین کار گروه پیشنهاد شد و در این نشست نیز مورد تایید حاضران قرار گرفت.

وی راهکارهای افزایش حمل  و نقل بار در دالان بین المللی شمال – جنوب   استفاده از بندر چابهار ایران و اضافه کردن این بندر به دالان شمال – جنوب  را از جمله مباحث عمده مورد مذاکره در چهارمین نشست  کار گروه عنوان کرد و ادامه داد،  تصمیم های خوبی در این باره اتخاذ شد.

 معاون  بازرگانی و بهره برداری راه آهن ایران  یادآورشد، در تفاهمنامه امضا شده در پایان این نشست مسایل هماهنگ کردن  تعرفه در امتداد دالان بین المللی ریلی شمال – جنوب، راهکار عملیاتی  کردن حمل و نقل محموله ها از هند و از طریق ایران و جمهوری آذرربایجان به  کشورهای روسیه، لهستان، فنلاند، رقابتی کردن  هزینه های حمل و نقل ریلی در برابر حمل و نقل در  مسیرهای دریایی و جاده ای، انعکاس یافته است.

در چهارمین نشست کار گروه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل ریلی شمال –جنوب همچنین شرکت کانتیتری «کنکور» هند به عضویت این کارگروه درآمد.

  همچنین مقرر شد نشست  بعدی این کار گروه سال آینده میلادی در هند برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا