آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعکسعمومیویژه

برگزاری نشست بررسی ابعاد بازداشت و صدور حکم سنگین متفکر و عالم اسلامی آذربایجان در اردبیل / تصاویر

 نشست بررسی ابعاد بازداشت و صدور حکم سنگین متفکر و عالم اسلامی آذربایجان، حجت الاسلام حاج الهام علی اف در اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این نشست که با حضور مدعوینی از اساتید دانشگاه ها، علما، کارشناسان مسایل حوزه قفقاز و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جمهوری آذربایجان که 85 درصد آن را شیعیان تشکیل می دهند از لحاظ فرهنگی و هویتی با کشور ما عجین هستند پس بنابراین سرنوشت ملت آذربایجان و نخبگان آن کشور برای ما مهم است و نمی توان به تحولات آن کشور بی تفاوت بود.

وی افزود: همانطور که جمهوری اسلامی ایران در جنگ اول و دوم قره باغ حامی دولت و مردم آذربایجان بود و پایان آن جنگ نیز پس از فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفت، باید بگوییم سرنوشت علمای آذربایجان نیز برای ما مهم است و حاکمیت آذربایجان نباید آن ملتی که در قره باغ جنگیده و بخشی از مناطق اشغالی را از دست دشمن آزاد کرد امروز تحت فشار قرار دهد.

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: حبس دینداران در جمهوری آذربایجان از جمله حاج الهام علی اف که سرپرست حزب اسلام را برعهده دارد ناجوانمردانه و برخلاف تمامی مناسبات بین المللی است. حاکمیت جمهوری آذربایجان نباید فردی را که اقدامی بر علیه امنیت این کشور  انجام نداده بلکه یک منتقد سیاسی بوده به خاطر اظهارتش با اتهامات واهی بازداشت و سپس به حبس طولانی مدت محکوم کند.

ایشان افزودند: ما دستگاه قضایی جمهوری آذربایجان را به سعه صدر دعوت می کنیم و از آن ها می خواهیم تحت تاثیر اصحاب ثروت و مزدوران مخالف دین واقع نشوند. افتخار یک دستگاه قضایی بر مستقل بودن آن است.

وی گفت: مردم آذربایجان و منطقه این اقدام دادگاه جمهوری آذربایجان علیه روحانی شیعی را بر نخواهند تابید و آن را به شدت محکوم می کنند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست بیانیه جمعی از روحانیون، علما، اساتید دانشگاه ها ، اصحاب رسانه و …  استان اردبیل قرائت و با محکوم کردن پیشنهاد دادستانی باکو مبنی بر محکومیت سرپرست حزب اسلام آذربایجان به 18 سال حبس بر آزادی دینداران این کشور از جمله حجت الاسلام حاج الهام علی اف تاکید گردید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا