آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری «نمایشگاه بین المللی خودرو» کشورهای حاشیه دریای خزر

معاون وزیر صنایع و ارتباطات ترکمنستان روز شنبه گفت که نخستین نمایشگاه بین المللی سالانه خودروی کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف تقویت همکاری‌های صنعتی و استحکام ارتباطات و حمل و نقل جاده‌ای میان آنها در ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) در ترکمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایرنا، «ابای مراد آنا محمد اف» روز شنبه در یک کنفرانس خبری در عشق آباد گفت که این نمایشگاه قرار است در حاشیه نخستین همایش اقتصادی کشورهای حوزه دریای خزر با حضور خودروسازان کشورهای ایران، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و قزاقستان در منطقه گردشگری «آوازه» در ساحل دریای خزر برگزار شود.

وی افزود: از آنجایی که حمل و نقل جاده‌ای یکی از ابعاد توسعه ارتباطات کشورهای اورآسیا برای راه اندازی پروژه «یک کمربند یک جاده» از چین تا اروپا است، خودروسازان کشورهای حاشیه خزر باید با مبادله تجربیات خود در حوزه خودروسازی به ارتقای این صنعت زیربنایی در کشورهای منطقه کمک کنند.

«محمد اف» از صاحبان صنایع خودرویی ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان خواست با حضور در این نمایشگاه سهم خود را در راه تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشورهای منطقه ایفا کنند، چرا که خودروسازی همچنان می‌تواند نقش اساسی در تقویت طرح‌های ارتباطی جاده ابریشم جدید و نیز کریدور حمل و نقل شمال به جنوبی از آسیای مرکزی و قفقار به ایران تا به هند بازی کند.

وی بهترین زمان برگزاری این نمایشگاه را همزمان با برگزاری نخستین همایش اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر ارزیابی کرد و گفت: این همایش قصد دارد با ایجاد همبستگی میان کشورهای حوزه ی بزرگترین دریاچه جهان، آن را به دریای صلح و دوستی و ثبات در جهان تبدیل کند.

معاون وزیر صنایع و ارتباطات ترکمنستان تاکید کرد که همه کشورهای حاشیه این دریا باید همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه در حوزه خودرو و حمل و نقل جاده‌ای گسترش دهند.

لازم به ذکر است طبق برنامه و هماهنگی‌هایی که دولت ترکمنستان با کشورهای حاشیه دریای خزر انجام داد، نخستین همایش اقتصادی خزر قرار است در ۱۲ اوت ۲۰۱۹ (۲۱ مرداد) مصادف با «روز خزر» تاریخی که برای نخستین بار، پنج کشور حاشیه‌ی دریای خزر برای همکاری‌های محیط زیستی در رابطه با دریای خزر با هم میثاق بستند، برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا