آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیقره باغ

برگزاری مسابقه پهپادی ترکیه بر فراز شوشا 

سازنده پهباد بایراکتار ترکیه، از برگزاری مسابقه پهبادی این کشور در شهر شوشا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، سلجوق بایراکتار، سازنده پهپاد بایراکتار ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان اعلام کرد که در جریان «تکنو فست» ( جشنواره فناوری) جمهوری آذربایجان که در ماه مه در باکو برگزار خواهد شد، ترکیه قصد دارد مسابقه پهپادی بر فراز شهر شوشا نیز برگزار کند.

در همایش و ضیافتی که «اداره کل امور ترک های ساکن خارج از کشور (ترکیه) و جوامع خویشاوند»  ترکیه و «بنیاد موقوفه فناوری ترکیه» برای فارغ التحصیلان آذربایجانی دانشگاه های ترکیه و شماری از خانواده های جان باختگان جنگی جمهوری آذربایجان برگزار کردند، سلجوق بایراکتار گفت برخی نوآوری های فنی در جمهوری آذربایجان را شاهد خواهیم شد!

جاهد باغچی، سفیر ترکیه در باکو نیز از وضعیت تهاجمی ترکیه در زمینه فناوری سخن گفت و افزود که خانواده بایراکتار در رسیدن به این دستاورد ترکیه نقش مهمی داشته است.

فواد مراد اف، رییس کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان نیز گفت: «پس از جنگ دوم قر ه باغ همکاری های دیاسپورای ترکیه و جمهوری آذربایجان خیلی گسترده تر شده است.»

عبداله ارن، رئیس «اداره کل امور ترک های ساکن خارج از کشور (ترکیه) و جوامع خویشاوند»  ترکیه نیز تاکید کرد: «دانشجویان و فارغ التحصیلان جمهوری آذربایجان در دانشگاه های ترکیه، باید نقش مهمی در اتحاد ترکیه – جمهوری آذربایجان ایفا کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا