آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری مسابقه هنری و ادبی یادواره شهید سلیمانی در باکو

مسابقه هنری و ادبی بمناسبت یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو با حضور پرشور ایرانیان مقیم و قشرهای مختلف مردم جمهوری آذربایجان در محل خانه فرهنگ شهریار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این مراسم با حضور حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، اصغر فارسی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو، شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، شعرا و ذاکران اهل بیت (ع) و قشرهای مختلف مردم جمهوری آذربایجان در میان حزن و اندوه فراوان برگزار شد و حاضران ضمن گرامیداشت یاد سردار دلها، بر تداوم راه آن بزرگواران و جبهه مقاومت تاکید کردند.

در ابتدای این مراسم نماینده ولی فقیه با اشاره به شجاعت و رشادت های سردار شهید قاسم سلیمانی، افزود: وی برای برقراری امنیت در جهان و منطقه و همچنین مبارزه همه جانبه با گروههای تروریستی منجمله داعش که به دست آمریکا ایجاد شده بود، در منطقه مبارزات و رشادت های خستگی ناپذیری داشت.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان همچنین جنایات داعش و  دیگر گروههای تروریستی در منطقه را یادآور شد و با اشاره به این که این گروههای تروریستی تهدیدات جدی برای کشورهای منطقه داشتند، گفت: سردارقاسم سلیمانی به عنوان سرباز یک رهبر غیور در مقابل این گروههای تروریستی حاضر شد و نقش بسیار مهمی در شکست آنها در منطقه داشت.

اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز طی سخنانی به شجاعت و رشادت های سردار دلها در مبارزه با گروههای تروریستی منطقه از جمله داعش اشاره کرد و ترور و شهادت ناجوانمردانه سردار بزرگ و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی دولت آمریکا را محکوم کرد.

وی افزود: فرزندان غیور جهان اسلام راه شهیدان اسلام و سردار دلها را ادامه می دهند و طرح های شوم دشمنان اسلام که چشم طمع  خود را به سرزمین های اسلامی دوخته اند را مضمحل می کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان به انسجام، همدلی و برکات ارزشمندی که بر اثر شهادت مظلومانه سردار سلیمانی در جهان اسلام به وقوع پیوست، اشاره کرد و گفت: ولایتمداری، شجاعت، دشمن‌شناسی، احساس تکلیف و اخلاص از ویژگی‌های بارز سردار دلها بود.

وی در ادامه با اشاره به واکنش ها، احساسات و عشق ملت های آزادی خواه جهان، افزود: سردار قاسم سلیمانی جان خود را برای آزادی مردم کشورهای منطقه و جهان از نقشه های شوم آمریکایی – اسراییلی فدا کرد و نتیجه این رشادت و شجاعت، ابراز احساسات مردم در نقاط مختلف جهان به اشکال مختلف بعد از شهادت و آسمانی شدن وی بود.

در این مراسم، ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در مصائب حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها نوحه‌سرایی کردند و اشعاری در فضلیت جهاد و مجاهدان راه خدا از جمله شهید سلیمانی قرائت کردند.

بر اساس فراخوان اعلامی این نمایندگی فرهنگی افراد مختلفی از جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکیه، گرجستان، ایران  و چند کشور عربی، نزدیک به ۲۰۰ اثر هنری و ادبی در شش بخش نماهنگ، دلنوشته، موسیقی، شعر، مقاله و نقاشی درباره رشادت و فداکاری های این سردار بزرگ مقاومت و اسوه عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار ارسال شده بود که از سوی هیئت داوری در رشته های مختلف آثار برگزیده انتخاب و طی مراسمی به نفرات برتر تندیس، جوایز و لوح تقدیر اهداء گردید.

در ابتدای این یادواره نماهنگی تاثیرگذار از رشادت های سردار دلها پخش گردید که مورد استقبال شایسته حاضران قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا