آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومینخجوان

برگزاری مراسم روز دانشجو در جمهوری نخجوان/ تصویر

مراسم گرامیداشت «روز دانشجو» از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با همکاری وابسته فرهنگی سرکنسولگری و با مشارکت جمعی از دانشجویان ایرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این مراسم که در «مجتمع المپیک» جمهوری نخجوان برگزار شد، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از دانشجویان قرائت و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.

«سید احمد حسینی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان طی سخنانی در این مراسم، ضمن خیر مقدم به دانشجویان، مطالبی در اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام و اهتمام جمهوری اسلامی ایران در جنبش تولید علم و دانش پرداخت و تلاش های همیشگی ایرانیان در رسیدن به قله های علم و دانش را خاطر نشان ساخت.

حسینی در ادامه تلاش های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای رسیدگی به امور دانشجویان تاکید کرد.

سپس دانشجویان ایرانی طی برنامه های متنوعی با اجرای سرود جمعی و شعرخوانی از مقام علم و دانش و روز دانشجو تجلیل کردند.

دانشجویان ایرانی ضمن ابراز خرسندی از برپای این برنامه و گرامیداشت روز دانشجو، از این که چنین برنامه ای در نخجوان برگزار شد به وجد آمده و ابراز امیدواری کردند، چنین برنامه های فرهنگی در آینده نیز برگزار شود.

این بزرگترین اجتماع دانشجویان ایرانی در نخجوان بود که در شرایط شیوع «ویروس کرونا» با نظم و دقت و رعایت شیوه های بهداشتی برگزار شد.

در حال حاضر نزدیک به 400 دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های نخجوان هستند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا