آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیگرجستان

برگزاری مراسم جشن عید مبعث در شهر روستاوی گرجستان/ تصاویر 

مراسم جشنی به مناسبت عید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در شهر روستاوی گرجستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این مراسم، شخصیت های دینی، علمی، اجتماعی و مقامات دولتی و دینداران دعوت شده از روستاهای اطراف حضور داشتند.
ابتدا حاج «الوین بایرام اف» مجری این مراسم از آخوند حاج «راهید کریم اف» برای تلاوت قرآن کریم برای حضور در پشت تریبون دعوت کرد. آیات تلاوت شده قرآن کریم به جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه اهدا و برای شادی روح آنان فاتحه ای قرائت شد.
سپس شیخ حاج «رامین ایگیدوف» رئیس اداره مسلمانان گرجستان ضمن تبریک عید مبعث به شرکت کنندگان در این مراسم و عرض تسلیت به آسیب دیدگان زلزله، در مورد خصوصیات انسانی پیامبر اسلام، سیره ایشان، الگوها و پیام های دین کاملی که برای بشریت آورده است، سخن گفت.

سپس مفتی گرجستان غربی، «حاج آدام شانتادزه»، مفتی گرجستان شرقی «حاج اعتماد امین اف»، نماینده جامعة المصطفی العالمیه حاجی حسن یوسف زاده و … برای سخنرانی به تریبون دعوت شدند.

آنها نیز در سخنان خود در مورد شخصیت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، رسالت الهی، فضیلت، اعمال و اهداف وی و در مورد ویژگی ها و ارزش های دین نهایی و کاملی که آورده بود، صحبت کردند.

همچنین برای قربانیان زلزله در کشورهای همسایه طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کردند.
در ادامه مراسم جشن عید مبعث، طلبه دینی فدایی ناجی با اشعار مذهبی خود دل حاضران را به وجد آورد و مداح جوان سعید حسن به اجرای سرودهای مذهبی پرداخت.
در این مراسم به کسانی که نامشان با نام و کنیه پیامبر (ص) یکسان بود، هدایایی داده شد.

در نهایت این مراسم با قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج) توسط مشهدی «ویدادی قربان اف» به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا