آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری مراسم اربعین حسینی در جمهوری آذربایجان

مراسم اربعین حسینی شنبه  شب با حضور  پرشور شیعیان در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هزاران تن از ساکنان متدین شهر باکو با حضور در مراسم اربعین در مسجد «مشهدی داداش» باکو و با نمایش عشق و ارادت خود به سرور سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران وفادارش ، به عزاداری پرداختند.

شاهین حسنلی، امام جماعت این  مسجد طی سخنانی در این مراسم به تشریح فلسفه قیام کربلا و اهمیت آن در حفظ دین اسلام و ارزش های الهی بحث کرد.

شرکت ‌کنندگان با نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و ریختن اشک برای اباعبدالله الحسین (ع) ارادت و عشق خود به آن حضرت و یاران وفادارش ابراز کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی در دیگر مساجد و اماکن دینی باکو از جمله تازه پیر، بیبی هیبت، فاطمه زهرا و اژدربیک با حضور پرشور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

همچنین گزارش های رسیده حاکی از برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرهای دیگر جمهوری آذربایجان از جمله سومقایت، گنجه، لنکران، ماسالی و نخجوان است.

لازم به ذکر است، در سال جاری  نیز مانند سال های گذشته ده ها هزار از شهروندان جمهوری آذربایجان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برای نمایش ارادت خود به امام حسین (ع) از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران راهی کربلای معلی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا