آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

برگزاری مانور نظامی از سوی ناتو در گرجستان

وزارت دفاع گرجستان روز جمعه از انتقال تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا به این  کشور برای شرکت در تمرینات  فرماندهی و ستادی چند ملیتی ناتو موسوم به ” شریک شایسته -2020 ” خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، گزارش روز جمعه پایگاه خبری ” نیوز گئورگیا ” به نقل از وزارت دفاع گرجستان حاکی از آن است که تجهیزات نظامی آمریکا شامل ماشین های زره پوش Striker و Hummer ، توپخانه ها و دیگر ادوات است از بندر “نورفولک ” ایالت ویرجینیا راهی گرجستان شده و به تازگی  در  بندر “پوتی ” این کشور واقع در دریای سیاه پهلو گرفت.

 این تجهیزات به  پایگاه نظامی در منطقه ” سناکی ” واقع در 289 کیلومتری شمال – غرب تفلیس پایتخت گرجستان منتقل شده و قرار است روزهای 6  و 8  سپتامبر ( 16 و 18 شهریور) جاری به پایگاه نظامی “وازیانی “در حومه تفلیس انتقال داده شود.

 تمرینات فرماندهی و ستادی چندملیتی ” شریک شایسته -2020 ” 7 سپتامبر ( 17 شهریور ) جاری در پایگاه وایزیانی آغاز می شود و  در آن دو هزار و 700 نظامی از گرجستان و 4 کشور عضو  ناتو از جمله آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و لهستان حضور خواهند داشت.

  این تمرینات نظامی برای پنجمین بار در گرجستان برگزار  می شود و هدف آن ارتقای آمادگی رزمی و تقویت تعاملات میان گرجستان و آمریکا و دیگر کشورهای عضو  ناتو در ایجاد فضای پایدار و امن و در منطقه دریای سیاه اعلام شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا