آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری رزمایش دریایی جمهوری آذربایجان در آب‌های خزر

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی برای ارتقاء مهارت نیروها و نگهداری از تاسیسات انرژی خود در دریای خزر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری یک رزمایش دریایی در دریای خزر از روز سه شنبه با هدف ارتقای سطح مهارت‌ها و نگهداری از تاسیسات انرژی خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در جریان این رزمایش رزمناوهای این کشور همراه با کماندوهای نیروی دریایی وظایف محوله را بر اساس موارد گفته شده انجام خواهند داد.

در این رزمایش تاکتیکی بیش از ۳۰ فروند کشتی جنگی، قایق و ۱۵۰۰ نیروی نظامی با هدف افزایش مهارت‌های نظامی زیر نظر فرمانده‌هان یگان‌های مربوطه مشارکت دارند.

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، یکی از مهمترین اهداف این رزمایش «حفاظت از زیر ساخت‌های انرژی» در بخش دریای خزر جمهوری آذربایجان است. این وزارتخانه به مدت برگزاری این رزمایش هیچ اشاره‌ ای نکرده‌ است.

نیروی دریایی جمهوری آذربایجان که در واقع گارد ساحلی با ماموریت تفحص و جستجو را دارد، بر دفاع از زیر ساخت‌های انرژی در دریای خزر تمرکز دارد. یکی از دلایل جمهوری‌ آذربایجان در برگزاری این رزمایش‌ها نگرانی از عملیات تروریستی محتمل علیه تاسیسات انرژی در دریای خزر است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که تشکیل یگان‌های جدید همراه با آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق را در این زمینه مد نظر دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اعلام کرد این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است.

باکو که همواره نیم نگاهی به تحرکات همسایه خود ارمنستان دارد، بارها رزمایش‌های متعددی را با ترکیه، پاکستان و گرجستان برگزار کرده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا