آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری دومین کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان

دومین کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور هیات‌های نظامی دو طرف در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این اجلاس به ریاست سردار « قدیر نظامی» رییس امور بین امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر محمد اف فواد معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و با حضور کارشناسان نظامی دو کشور برگزار شد.
در این اجلاس، زمینه‌های همکاری در خصوص تبادل هیئت‌ها و مقامات نظامی و در حوزه‌های مختلف آموزشی، رزمایش‌های مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی، حوزه طب نظامی، همکاری های ورزشی و فرهنگی و دیگر حوزه های مورد علاقه طرفین بحث و بررسی شد و برنامه‌های و همکاری‌ها برای سال ۱۳۹۹ مشخص و تعیین شد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان علاوه بر پیوندهای تاریخی فرهنگی و تمدنی به عنوان دو کشور همسایه دارای مرز مشترک و طولانی هستند و در بسیاری از مسائل نظامی و دفاعی امنیتی و انتظامی زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری دارد.
همچنین در مسائلی مانند تروریسم و قاچاق انسان و مواد مخدر دریای خزر و امنیت منطقه حوزه قفقاز از جمله دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین برای مذاکره و توسعه همکاری ها است.

همکاری‌های نظامی میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان طی چند سال اخیر از روند قابل توجهی برخوردار بوده و در چارچوب اراده و خواست رهبران سیاسی و نظامی و توافق میان فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در دو کشور پیش‌بینی می‌شود که روابط نسبت به گذشته از شرایط و موقعیت بهتری برخوردار باشد.

دومین اجلاس کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان پس از مذاکرات تخصصی و ملاقات هیئت های آذری با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، امیر دریادار امیر حسین خانزاده فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با امضای یک یادداشت تفاهم به پایان می‌رسد.
برابر توافقات انجام شده سومین اجلاس مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان سال آینده در شهر باکو تشکیل می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا