آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقفقاز جنوبیگرجستان

اولین نشست همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به فرمت ٣+٣ در مسکو برگزار شد

نخستین اجلاس نمایندگان شش کشور ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان، موسوم به گروه ۳+۳ در مسکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایسنا، اولین نشست همکاری‌های منطقه ای موسوم به فرمت ٣+٣ متشکل از سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان -ارمنستان -گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه-ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در سطح معاونین وزرای خارجه این کشورها در مسکو برگزار شد.

علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود در سخنرانی خود ضمن حمایت از همکاری‌های منطقه‌ای بویژه در حوزه‌های اقتصادی -تجاری و حمل و ترانزیت و همچنین همکاری کشورها در قالب ابتکار ٣+٣ اظهار  داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مبتکرین و پیشنهاد دهند گان تشکیل فرمت ٣+٣ می باشد.

حقیقیان افزود: این فرمت در راستای سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حل مشکلات و چالش‌ ها و اختلافات درون منطقه ای توسط کشورهای منطقه می باشد.

دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا همکاریهای منطقه ای بویژه در حوزه های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت را کمک قابل توجهی به رشد و توسعه و شکوفایی منطقه و نیز استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه دانست.

حقیقیان در این نشست ضمن حمایت از همکاریها در قالب  فرمت مذکور، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.

خاطر نشان می سازد نماینده گرجستان در این نشست حضور نداشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا