آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برپایی اجلاس بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» با حضور ایران در قازان

مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه «روسیه و جهان اسلام» با حضور هیات‌های ۵۵ کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان روسیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه «روسیه و جهان اسلام» با حضور هیات‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ۵۵ کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر قازان روسیه برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این اجلاس رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور تاتارستان بر ضرورت گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جوامع مسلمان تاکید کرد.
کاظم جلالی سفیر، مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حسین حاتمی، ابوالفضل عمویی، حسن محمدیاری و کیومرث سرمدی واله نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای هیات سیاسی، پارلمانی و فرهنگی کشورمان در اجلاس امسال را تشکیل می‌دهند.
در اجلاس «روسیه و جهان اسلام» مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نشست تخصصی که به مناسبت گرامیداشت ۱۱۰۰ سالگی پذیرش اسلام در روسیه توسط بلغار‌های ولگا با عنوان «روابط اقتصادی، معنوی و فرهنگی مناطق روسیه با کشور‌های اسلامی» برپا می‌شود، سخنرانی می‌کند.
همچنین همزمان با برپایی این اجلاس به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حمایت نهاد ریاست جمهوری تاتارستان و وزارت فرهنگ این جمهوری روز‌های فرهنگ و هنر ایران و هفته فیلم‌های ایرانی در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا