آذربایجاناخبارعمومی

برقراری دوباره محدویت های کرونایی در جمهوری آذربایجان

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید ۱۹ روز جمعه تصمیم گرفت با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور، دوباره محدودیت های سخت قرنطینه ای را به کار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طبق تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان مدارس و دانشگاههای سراسر این کشور از ۱۹ اکتبر تا دوم نوامبر ( ۲۸ مهر الی ۱۲ آبان ماه ) تعطیل می شوند.

همچنین فعالیت متروی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان از ۲۸ مهر ماه جاری به مدت ۱۵ روز تعطیل می‌شود و بنا به تصمیم هیات دولت تعداد کارکنان نهادهای دولتی در محل کار تا ۳۰ درصد کاهش داده می‌شود و بقیه کارکنان قرار است فعالیت خود را به صورت آنلاین ادامه دهند.

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین از شهروندان این کشور در سن بالای ۶۵ سال خواست تا بدون نیاز مبرم خانه را ترک نکنند و نیز از مردم خواستار رعایت مقررات بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی شد.

روز گذشته ۵۳۰ مورد ابتلای به کووید-۱۹ در جمهوری آذربایجان به ثبت رسید که در یک ماه اخیر بالاترین شاخص ابتلای به این ویروس به شمار می آید.

در جمهوری آذربایجان تاکنون درمجموع ۴۳ هزار و ۲۸۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۹ هزار و ۶۷۱ نفر آنها درمان شده و ۶۱۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در زمان حاضر دو هزار و ۹۹۰ نفر در جمهوری آذربایجان مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های تخصصی این کشور تحت درمان هستند.

جمهوری آذربایجان در خصوص بروز همه گیری ویروس کرونا از سوم مارس سال جاری میلادی (۱۳ اسفند) رژیم قرنطینه ویژه با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس را در سراسر این کشور به کار گرفته است.

هیأت دولت جمهوری آذربایجان در یک ماه اخیر در ارتباط با کاهش موارد ابتلا به کرونا برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ویژه را لغو کرده بود.

با وجود لغو برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ویژه در یک ماه اخیر، مسئولان بهداشتی در ارتباط با افزایش قابل توجه موارد ابتلای به کرونا در روزهای اخیر هشدار دادند.

در شرایط کنونی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا