آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

بررسی همکاری های ایران و نخجوان در امور دینی

در دیدار سید احمد حسینی، سرکنسول ایران در نخجوان و  ووقار بابایف رییس موسسه دولتی امور دینی جمهوری خودمختار نخجوان زمینه های همکاری های فی مابین در امور دینی و زیارتی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بابایف در این دیدار به سیاست  های دوران شوروی که برگزاری امور و آیین های دینی ممنوع، مساجد و حسینیه ها را تعطیل کرده بودند اشاره کرد و  گفت: پس از استقلال جمهوری آذربایجان تلاش های زیادی برای ساخت مساجد و دیگر اماکن دینی در مناطق مختلف جمهوری خودمختار نخجوان صورت گرفت.

رییس موسسه دولتی امور دینی نخجوان با اشاره به این که در مجموع  ۲۱۴ باب مسجد در جمهوری خودمختار نخجوان فعال است، افزود: در حال حاضر در نخجوان نمی توان منطقه ای و روستای یافت که مسجد نداشته باشد.

بابایف جمهوری خودمختار نخجوان را سرزمین پیروان اهل بیت (ع ) و  عاشقان امام حسین ( ع ) عنوان کرد که هر سال بر تعداد زایران ائمه اطهار و بخصوص به شهرهای قم  و مشهد افزوده شده و اوج آن در مراسم اربعین حسینی مشاهده می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز در انتقال این زایران به کربلای معلی نقش مهمی دارد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در این  دیدار گفت: مسلمانان و  شیعیان از سرمایه های معنوی بسیاری برخوردار هستند که در طول تاریخ به دامنه و عظمت آن افزوده  می شود.

حسینی اظهار داشت: پایبندی مردم نخجوان در دوره های سخت گذشته نشان از عمق اعتقاد مردم این سامان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

وی همچنین گفت: باورهای رو به رشد مسلمانان واقعیتی است که غرب با نگرانی آن را دنبال و همواره در صدد تضعیف و منحرف ساختن آنها دارد.

در این دیدار مقرر شد همکاری های فی مابین در عرصه های مختلف دینی و زیارتی و  تبادل اندیشمندان و علمای دینی دو طرف تعمیق و گسترش یابد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا