آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بررسی تحولات قفقاز با حضور نمایندگان مجلس، سفیر ایران و نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست مشترک نمایندگان شمال غرب کشور با حضور تعدادی از مسئولان درباره تحولات قفقاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس با تعدادی از مسئولان و کارشناسان حوزه قفقاز خبر داد.

وی همچنین افزود: این نشست مشترک که روز گذشته ساعت ۱۴ برگزار شد، با حضور برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، حجت‌الاسلام اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی در آن کشور، مسئولان و کارشناسان معاونت خارجی وزارت اطلاعات و کارشناسان با سابقه سفارت در جمهوری آذربایجان از جمله احد قضایی برقرار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این نشست درباره تحولات منطقه قفقاز به طور مفصل بحث شد و خوشبختانه درک بسیار واقع بینانه‌ای از مسائل قفقاز و جمهوری آذربایجان میان نهاد‌های مرتبط جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که خروجی این جلسه به تدوین سند راهبردی درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران از منطقه قفقاز و همسایگانش، به ویژه جمهوری آذربایجان منتهی شود.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد که درک واقع‌بینانه و محاسبه درست چشم‌انداز بسیار روشنی را درباره آینده منطقه و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش در پیش رو قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا