آذربایجاناخبارروسیهعمومی

باکو و مسکو بدنبال ایجاد کمیسیون میان پارلمانی

یک منبع دیپلماتیک در باکو اظهار داشت که نمایندگان مجلس روسیه و آذربایجان در آینده نزدیک قصد دارند که یک کنفرانس پارلمانی در مجلس دومای فدراسیون روسیه برگزار کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ریا نووستی، این منبع دیپلماتیک گفت: همچنین انتظار می رود که در این کنفرانس یک سند در مورد همکاری، و ایجاد یک کمیسیون میان پارلمانی در سطح بالا امضاء شود.

این دیپلمات افزود که انتظار می‌رود در این رویداد در مورد توسعه همکاری‌های میان پارلمانی دو جانبه و چشم انداز فعالیت‌های کمیسیون میان پارلمانی بحث شود.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن رییس دوما دولتی روسیه، ویاچسلاو ولودین، پیشنهاد خود برای ایجاد کمیسیون مربوطه را در طی یک سفر رسمی به باکو ارائه کرده بود. در سپتامبر، هیأتی از دومای دولتی فدراسیون روسیه به ریاست نایب رئیس دوما، سرگئی نوروف، به آذربایجان سفر کردند.

در ماه اکتبر، در جلسه سوم نشست سخنگویان پارلمان کشورهای اوراسیا در آنتالیا (ترکیه)، ولودین دیداری با سخنگوی مجلس ملی آذربایجان، اوکتای اسدوف برگزار کرد. طرفین توافق کردند که تکرر و گرمی دیدارهای بین سران دولت ولادیمیر پوتین و الهام علی‌اف باید مثالی برای پارلمان هر دو کشور باشد. سپس ولودین خبر داد که کار تشکیل کمیسیون میان پارلمانی این دو کشور در مرحله نهایی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا