آذربایجاناخبارترکیهعمومی

باکو نخستین سفر خارجی رییس جدید مجلس ترکیه

«مصطفی شنتوپ»، رییس جدید مجلس ترکیه در اولین سفر خارجی خود به باکو سفر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی «مدرن»، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان از «مصطفی شنتوپ» بخاطر اینکه نخستین سفر خارجی خود را به جمهوری آذربایجان انجام داد، تشکر کرد و گفت: در رژه یکصدمین سالروز «آزادی باکو» نیز نظامیان ترکیه و جمهوری آذربایجان دوشادوش هم رژه رفتند.
علی اف افزود: ترکیه و جمهوری آذربایجان طرح های مهم اقتصادی همچون «تاناپ» و «تاپ» و پالایشگاه «استار» را با مشارکت هم اجرا کردند و در چارچوب «شورای همکاری دولت های ترک زبان» همکاری و در صحنه بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند.
«شنتوپ» نیز با تاکید بر اینکه نخستین سفر خارجی خود را به جمهوری آذربایجان انجام داده است افزود: در دنیا نظیری برای نزدیکی دو کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه وجود ندارد و ترکیه در مناقشه قره باغ همواره در کنار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
رییس مجلس ترکیه افزود: امسال جمهوری آذربایجان میزبان برگزاری نشست سران «شورای همکاری دولت های ترک زبان» خواهد بود و دو کشور در «شورای ترک«، «ترک پا» ( مجمع پارلمانی ترک) ، «ترک سوی» ( سازمان کشورهای ترک نژاد) و «بنیاد میراث فرهنگی ترک» و سایر سازمان ها همکاری موفقی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا