آذربایجاناخبارایرانعمومی

باکو: شهروندان در سفر به ایران مراقب خود باشند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در رابطه با مقابله با ویروس کرونا از اتباع خود خواست که در سفر به ایران مراقب باشند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در گزارش وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این رابطه آمده است: با توجه به خطر شیوع ویروس خطرناک نوع جدید در مناطق همجوار کشورمان و با استناد به هشدار نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، شهروندان جمهوری آذربایجان در مسافرت به این کشور به ویژه سفرهای زیارتی بسیار مراقب باشند و توصیه های سازمان جهانی بهداشت را رعایت کنند.

 بنا به این گزارش، شهروندان جمهوری آذربایجان همچنین در صورت بروز هر گونه مشکلاتی به سفارت این کشور در شهر تهران و نیز به سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز مراجعه کنند.

 در این حال جمهوری آذربایجان در رابطه با بروز کرونا ویروس در ایران در خصوص تشدید تدابیر پیشگیرانه در گذرگاه های مرزی  خود با کشورمان  اقدام می کند.

به گزارش کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، حرارت دمای بدن افراد وارده از جمهوری اسلامی ایران در حین تردد از مرز، بدون ورود به ساختمان  اداری گذرگاه مرزی با دستگاه های دمای سنج قابل حمل  سنجش می شود.

این گزارش افزود : گذرگاه های مرزی جمهوری آذربایجان در این  ارتباط با  ۲۰ دستگاه دمای سنج قابل حمل اضافی تجهیز  شده است و نیز خودروهای آمبولانس در این گذرگاه‌ها  مستقر شدند.

همچنین کارشناسان وزارت بهداشت جمهوری آذبایجان به تازگی از گذرگاه‌های مرزی این کشور بازدید و اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته را بررسی کردند.

اقدامات  پیشگیرانه جدی با  هدف جلوگیری از بروز کرونا ویروس بخصوص در گذرگاه مرزی آستارای جمهوری آذربایجان انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان، گذرگاه مرزی آستارا از  سوی کمیته دولتی گمرک این کشور با تجهیزات پزشکی لازم مجهز شده است.

مامورین  گمرک و دیگر کارکنان گذرگاه مرزی آستارا از  دستکش و ماسک بهداشتی استفاده می کنند و رانندگان و مسافران وسایل نقلیه که  وارد خاک جمهوری آذربایجان می شوند، با دستگاه های ویژه بازرسی می شوند.

 ماموران گمرک جمهوری آذربایجان به شهروندان جمهوری آذربایجان که از طریق گذرگاه مرزی آستارا به ایران سفر می کنند، توصیه  های لازم پیشگیرانه، ارایه می دهند.

به  گفته «هابل مهدی اف» مسوول گمرک  آستارای جمهوری آذربایجان،  در پی بروز کرونا ویروس در چین،  کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان دستور انجام اقدامات پیشگیرانه را صادر کرده است.

  وی افزود : تا به حال در  ۳ شهروند ایرانی و یک تبعه مالزی تب بالا شناسایی و این افراد به خدمات مراقبت پزشکی تحویل داده شدند که معاینات انجام گرفته سرماخوردگی عادی در آنها را  تایید کرد.

لازم به ذکر است، جمهوری آذربایجان هم اکنون مرز خود در گذرگاه بیله سوار با ایران را بسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا