آخرین اخبارآذربایجاناخبارترکیهعمومی

باکو به دنبال تامین گاز اروپا

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با بیان اینکه توسعه پروژه کریدور گاز جنوبی قطعاً آغاز خواهد شد و در این راستا با کشورهای اروپایی، کشورهای بالکان غربی و سایر کشورهای اروپای شرقی در حال گفت‌و‌گو هستیم، گفت: این دیدارها با حضور ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل آناتولی، پرویز شهبازاف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه دارای ذخایر گاز کافی برای همسایگان و اروپا است.

شهبازاف با بیان اینکه ذخایر گاز کشورش 2.6 تریلیون مترمربع است و این مقدار برای تامین نیازهای همسایگان و اروپا کافی است، گفت: توسعه پروژه کریدور گاز جنوبی قطعاً آغاز خواهد شد و در این راستا با کشورهای اروپایی، کشورهای بالکان غربی و سایر کشورهای اروپای شرقی در حال گفت‌و‌گو هستیم. این دیدارها با حضور ترکیه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که بحران جهانی انرژی و نفت ناشی از جنگ روسیه و اوکراین ادامه دارد، کشورهای اوپک پلاس نمی‌توانند رویدادهای سیاسی، درگیری‌های نظامی و سایر مشکلات را در عرصه بین المللی حل کنند.

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با یادآوری اینکه وظایف کشورهای اوپک پلاس متفاوت است، گفت: فکر می‌کنم در نشست‌های آتی وضعیت فعلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای تنظیم بازارهای بین‌المللی نفت اتخاذ شود.

شهبازاف همچنین با اشاره به دیدار روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان در آنکارا، اظهار داشت که در این دیدار علاوه بر روابط دوجانبه و جنگ میان روسیه و اوکراین، مسائل مربوط به انرژی و کریدور گاز جنوبی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: آذربایجان 19.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ترکیه انجام داده که 17 میلیارد دلار آن مربوط به بخش انرژی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا