آبخازیاآذربایجاناخبارعمومی

باکو: انتخابات ریاست جمهوری«آبخازیا» غیرقانونی است

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای انتخابات روز گذشته ریاست جمهوری در آبخازیا را ساختگی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،  وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان صبح امروز با انتشار بیانیه ای انتخابات روز گذشته ریاست جمهوری در آبخازیا را ساختگی اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با حمایت از استقلال و تمامیت ارضی گرجستان اعلام می کند انتخابات ساختگی ریاست جمهوری در تاریخ ۲۵ اگوست در آبخازیا و نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد.
جمهوری آذربایجان معتقد به ادامه گفتگوها و حل موضوع آبخازیا از طریق صلح و در چارچوب حقوق و قوانین بین الملل است.
انتخابات ریاست جمهوری آبخازیا یکشنبه ۳ شهریور با حضور ۹ نامزد انتخاباتی از جمله «رائول خاجیمبا» رییس جمهور فعلی این جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «نیوز گئورگیا» ، وزارت امور خارجه گرجستان هم دیروز با صدور بیانیه ای انتخابات ریاست جمهوری در منطقه تجزیه طلب آبخازیا را مغایر با موازین حقوق بین المللی خواند و اعلام کرد این انتخابات اعتبار قانونی ندارد.
آبخازیا به عنوان جمهوری خودمختار در قلمرو گرجستان پس از فروپاشی شوروی، جدایی خود را از دولت مرکزی تفلیس اعلام کرد. تلاش های جدایی طلبی آبخازیا سبب درگیری های نظامی در سال ۱۹۹۲ میلادی میان این منطقه و نیروهای دولت گرجستان و در نهایت منجر به خارج شدن آن از نظارت دولت مرکزی تفلیس شد.
در حال حاضر پنج کشور از جمله روسیه، نیکاراگوئه، ونزوئلا، سوریه و نائورو استقلال آبخازیا را به رسمیت می شناسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا