آذربایجاناخبارایرانتحليل هاعمومیویژه

بازی دوگانه ی نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در قفقاز جنوبی؛ ارزیابی تعصب ملی سیاستمداران جمهوری آذربایجان

هیئت تحریریه پایگاه خبری حقایق قفقاز / همه ما اغلب اخبار مربوط به جاسوسان دوجانبه و چندجانبه را شنیده ایم و با این کلیدواژه ها آشنا هستیم. این دسته از جاسوسان بسیار مخفیانه فعالیت می کنند، مگر آن که روزی مورد شناسایی  قرار گرفته و ماهیت واقعی شان برملا شود. در این میان برخی افراد و مهره هایی هستند که از جانب حکومت های خود مسئولیت انجام ماموریت های دوجانبه و چندجانبه را بر عهده می گیرند و به طور هم زمان و آشکار در زمینه کشورهای مختلف فعالیت می کنند. شاید فعالیت های این چنینی این قبیل افراد در چند کشور مختلف که با هم دشمنی و تخاصمی ندارند، ایرادی نداشته باشد و حتی یک نوع امتیاز تلقی شود. اما وقتی این ماموران به طور همزمان در دو کشوری که در وضعیت تخاصم و دشمنی با یکدیگر قرار دارند مشغول فعالیت باشند، ابهامات و سوالات زیادی را به اذهان متبادر می کند. خانم تالی پلوسکواف از جمله کسانی به حساب می آید که از چنین ویژگی و کارکردی برخوردار است.

خانم «پلوسکواف» در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی _ امنیتی بین ارمنستان و رژیم صهیونیستی نقش اصلی را ایفا می نماید. وی رئیس انجمن دوستی پارلمانی رژیم صهیونیستی– ارمنستان و از نمایندگان با نفوذ در بیست و سومین دوره کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب لیکود است. این خانم یکی از افرادی است که به صورت ویژه در زمینه موضوع ادعایی به اصطلاح نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی در اسرائیل فعالیت می کند و به طور قطع در بیست و سومین دوره کنست از بازیگران اصلی طرح پیشنهادی به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد بود. وی بارها به ارمنستان سفر کرده و در محل یادبود قربانیان ارامنه ادای احترام نموده است.

این شخص همان کسی است که در دومین روز جنگ آوریل ۲۰۱۶ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به ایروان سفر کرد و به ادوارد نعلبندیان وزیر امورخارجه وقت ارمنستان گزارشاتی را از عملیات های نظامی و اوضاع جنگی منطقه مورد مناقشه قره باغ ارائه داد. از دیدگاه ایشان روابط  ارمنستان و رژیم صهیونیستی روند مناسبی را طی می کند و تلاش دارد گروه  پارلمانی اقدامات و گام های بیشتری را برای تقویت و توسعه روابط  فی مابین بردارد. حتی عزم دولت ارمنستان برای اعزام سفیر به رژیم صهیونیستی را می توان در این چارچوب مورد ارزیابی قرار داد.

نکته بسیار مهم و حساسی که باید به آن توجه کرد این است که خانم «پلوسکواف» جزو آن دسته از افرادی محسوب می شود که در اغلب جلسات مربوط به مسائل بین رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان نیز حضور پیدا می کند. حالا این سوال مهم مطرح است و جای بسی تامل  دارد چطور می شود خانم تالی پلوسکواف که از یک طرف رئیس انجمن دوستی پارلمانی رژیم صهیونیستی– ارمنستان است، در همان حال  در اکثر نشست های دوجانبه میان این رژیم و جمهوری آذربایجان نیز حضور می یابد. اینکه سیاستمداران جمهوری آذربایجان باید بر سر میزی حضور یابند  که در طرف دیگر آن فردی نشسته است که دلسوز و طرفدارارمنستان شناخته می شود و عقایدش با ارامنه گره خورده است، امری بسیار تعجب آور و غیرمعقول به نظر می آید و بدتر این که این شخص یعنی خانم «تالی پلوسکواف» در مورد مسائل و منافع  جمهوری آذربایجان هم اظهار نظر می کند.

بنابراین می توان گفت سیاستمداران آذربایجانی از جمله فواد مراداف نماینده مجلس جمهوری آذربایجان و مسئولین آذریهای مقیم در رژیم صهیونیستی، ارمنستان را به چشم دشمن و اشغالگر نمی بینند و تعصبی هم به قره باغ و بقیه سرزمین های اشغالی خود ندارند. منطق حکم می کند مسولین آذربایجانی و کسانی که دغدغه آزادسازی سرزمین های اشغالی را دارند با شخصی که دست در دست ارامنه دارد و با آن ها هم رای و هم عقیده است، بر سر یک میز ننشینند. بدون تردید این قبیل فعالیت های مشترک و مراودات عجیب و غریب دهن کنجی و توهین به دولت و ملت آذربایجان نیز به حساب می آید. زیرا این خانم، مخلصانه در خدمت مصالح و منافع کشور ارمنستان دشمن اصلی جمهوری آذربایجان است.

در مجموع می توان گفت فعالیت ها و اقدامات «تالی پلوسکواف» صهیونست، صرفا در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی در قفقاز جنوبی تعریف شده و نامبرده سعی دارد با فریب و تزویر حضور همه جانبه رژیم صهیونیستی را در این منطقه مهم و حساس تثبیت و تضمین نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا