آذربایجاناخبارروسیهعمومیقفقاز شمالی

بازسازی خط لوله باکو-گروزنی از سوی یک شرکت روسی

یک شرکت دولتی روسی خط لوله نفت باکو – گروزنی را بازسازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، شرکت دولتی ترانس نفت روسیه اعلام کرد؛ مجوزهای زیست محیطی لازم را برای بازسازی خط لوله نفتی باکو – گروزنی در منطقه داغستان را از «اداره فدرال نظارت بر منابع طبیعی در منطقه قفقاز شمالی» دریافت کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: بازسازی خط لوله اصلی نفتی باکو – گروزنی، نیازمند جایگزینی بخشی از خط لوله عبوری  در اراضی ویژه محافظت شده ذخیره گاه ملی آندریاولسکی است.
به‌منظور افزایش قابلیت اطمینان خط لوله اصلی نفت در این منطقه، برنامه‌ریزی شده تا بخش قدیمی خط لوله به طول ۱۶۸۴ متر برچیده شده و خط جدیدی به طول ۱۷۸۷٫۵ متر جایگزین آن شود.

به‌منظور به حداقل رساندن خطرات محیط زیستی، ارزیابی اثرات زیست محیطی این پروژه انجام شده است.

این شرکت در این زمینه خاطرنشان کرد: «اداره فدرال نظارت بر منابع طبیعی در منطقه قفقاز شمالی» در حین مطالعه اسناد پروژه و نتایج حاصل از تحقیقات مهندسی پروژه بازسازی این خط لوله، به این نتیجه رسید تا بخش فنی پروژه و مستندات کاری مطابق با الزامات زیست محیطی تعریف شده از سوی فدراسیون روسیه در زمینه مقررات فنی مربوط به حوزه محیط زیست است. از این رو بر اساس نتایج این بررسی‌ها، مجوزهای مربوطه نیز صادر شد.

بر اساس این بیانیه اجرای پروژه بازسازی خط لوله باکو – گروزنی از نوامبر ۲۰۱۹ از سوی شرکت ترانس نفت روسیه آغاز خواهد شد.

خط لوله باکو – گروزنی خط لوله انتقال نفت خام به طول ۱۳۳۰کیلومتر است که نفت تولیدی در میدان چراغ گونشلی را منتقل می‌‌کند و از شهر باکو، در جمهوری آذربایجان آغاز و تا شهر نووراسییسک، در کشور روسیه ادامه می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا