آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعکسعمومی

بازدید وزیر امور خارجه ترکیه از مسجدالاقصی/ تصویر

مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سفر به سرزمین های اشغالی، از مسجد الاقصی در منطقه قدیمی قدس در کرانه باختری اشغالی بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با حضور در مسجد الاقصی، از این مکان مقدس در منطقه قدیمی قدس در کرانه باختری بازدید نمود.

وی همچنین در دیدار با شیخ عزام الخطیب، مدیر اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اظهار داشت: «مردم ترکیه برای مسجد الاقصی دعا می‌کنند. به وضوح حساسیت‌مان را نسبت به بیت المقدس و مسجد الاقصی به طرف اسرائیلی اعلام کرده‌ ایم.»

چاووش اوغلو همچنین تاکید کرد: «برای آنکه سازمان همکاری اسلامی و کلیه کشورهای اسلامی، بیت المقدس و مسجدالاقصی را فراموش نکنند، تلاش خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با مقامات اداره اوقاف اسلامی از مسجد جامع القبلی و مسجد قبه الصخره نیز بازدید به عمل آورد.

در این دیدار، شیخ عزام الخطیب، مدیر اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی، بازدید وزیر خارجه ترکیه از مسجد الاقصی را «حمایت تاریخی» عنوان کرد.

الخطیب گفت: «این بازدید برای ما و برای مسجد‌الاقصی یک حمایت تاریخی است. موضع ترکیه در برابر باندهای راست افراطی که به مسجد الاقصی حمله می‌کنند بسیار واضح است. ترکیه با دولت اسرائیل برای توقف این حملات همکاری می‌کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا